Deepavali Vartekel

Semalam adalah deepavali and aku cam biasa..every time deepavali harus kena pegi umah makcik aku...merangkap umah nenek akulah..sebab dia duduk situ.

Si Daniel..pepagi dah bangun mandi...nak pakai baju melayu. Pastu siap cakap "Mak Ngah nanti abg nak pegi semayang ngan Uncle Kay ye"..hohoho. Rupa2nya dia tak tau deepavali ni perayaan utk org India..mungkin dia pelik sebab malam semalam mama ckp ngan dia..besok bangun pagi tau..nak raya hahahhaha. Patutnya nak kasi dia rasa kehangatan deepavali tu...kene mandikan dia ngan minyak bijan hahah..baru kelasss

Kitorang ni bangun je pagi..tp gi terjah umah amayee tengahari. Tu pun dah sibuk dah amayee call suruh datang lunch.


Inilah Acama aku...(acama tu nenek ye)

Ini pulak Amayee aku...(amayee tu pulak maksudnya makcik). Ni kakak pada arwah Aca aku (Aca tu panggilan utk ayah aku)

Gamba kurang jelas. Cousin aku yg lelaki tu Pressy. Yang baju kuning tu wife dia Anita

Org gi deepavali tapi abg ipar aku tetap ngan PSP dia..hohoho

Niketh Aryan Prasad yang sangatlah adorable. Ni pangkat anak buah aku

The chatting session. Sessi kutuk mengutuk

Ni pulak sessi meleraikan pergaduhan budak2. Si Ryan ngan Niketh main tolak2. Umo memasing baru setahun lebih..tapi dah pandai jeles

Niketh mujuk Nenek dia yg buat2 nangis

Goodbye wave

Susah betul nak amik gamba family aku...bila suruh pose je mesti sorang tu kata..i haven't take my bath yet. My face is sticky...sudahnye aku candidkan aje

This year's deepavali tak sehappening 2 tahun lepas. Time tu semua cousin aku ada..so cam bestlah sikit.

Yang paling tak best xde gambar makanan nak dienterpremkan..aku kan suke amik gamba makanan..bile xde tu rasa cam x best pulak.

Whatever it is..aku happy coz dapat get together ngan family aku. Glad that we've such a wonderful family..mix culture..mix language but we're still one

2 comments:

manisz said...

niketh aryan prasad...!!! auwwww.. i luv lah nama nie.. Aryan..mcm nama anak shah rukh khan.. happy diwali!! ermmm ada tak cousin2 ko yg cam ala2 SRK nk rekomen kat aku?? ahakssss

sheila said...

haha..dia kene letak nama anak dia aryan sebab along aku dah guna nama RYAN utk baby dia. baby along aku tua sebulan je dari niketh ni

cousin brother yg kat m'sia ni..ado sorang laie..doctor tp dah tualah wei..dah 38 ke 39 ntah umo dia..

yg kat s'pore ada sorang lagi..tp gemuk gileee..ko nak ke?? aku leh passkan..outsiders tu ahhaha