Jam Here & There

Semalam kan aku sampai ke malam ofis. Hujan lebat. Mr. Kay lak ada keje yg x dapat dielakkan.

Sebenarnya awal2 lagi Mr. Kay dah call kata dia ada keje kat Sepang...mintak aku balik sendiri naik cab. Tapi aku kan cam biasa..lenggang mak limah..dah kul 5.30 baru teringat nak call cab..haruslah cab sume xnak pegi. Nak balik naik bas..tetiba tu dia..mencurah2 ujan turun.

Hujan tu sebenarnya tak kasi aku naik bas & lrt..dia suruh Mr. Kay gak yg amik aku.

Lebih kurang lepas maghriblah Mr. Kay sampai ofis..tu pun member dia ada skali..naik Van. Fenat tau aku duduk kat belah blakang van tu..ekon tak sampai blakang..nak bukak tingkap tengah ujan lobek kek luar tu. Lagi satu..penat melayan jam disana sini..

Jalan nak kerumah or ke ofis Mr. Kay harus lalu belah kanan tu..tapi tengoklah betapa jamnye...
jadi dorang pun terjah laluan belah kiri..kitorang ikut jalan bdr . sri permaisuri tu..lagipun minyak van dah kering kontang...silap2 ngan aku skali kene tolak van. Sampai kat Petronas tu dia...kat sana pun jam jugak..sudahnya dorang ni tawakal jelah lalu jalan tikus gi ofis Mr. Kay..

Sekian saja penceritaan sy yg ntah apa2 ntah..

No comments: