Labu Sayong

Labu Sayong ni Mr. Kay beli masa kitorang baru2 kawin dulu. Sila kire sendiri ye berapa tahun kitorang dah kawin. Aku tak penah pun guna labu ni utk isi air minum sebab dah berpuluh kali aku basuh dalam ni..tetap kuar mcm benda itam2. So, cancellah nak simpan air minum kat dalam ni. Benda ni jadi cam perhiasan jelah kat rumah aku yg ala kadar ni.

Penutup labu ni pun dah sumbing dah. Mr. Kay yg kejekan

Kusam je nampakkan labu sayung ni. Sebabnya air kat dalam tu dah kering dan kontang

Tadaaaaaaaa...lepas tambah air (aku guna air yg telah ditapis ye..) saje je nak cakap aku ada penapis air..hahahhah barulah berkilat sikit labu sayong aku ni. Cuma belah2 atas kat mulut tu je yg belum brapa nak kilat lagi..takpe kite tunggu lagi ye.

Lepas ni rajin2lah tambah air kat dalam labu tu. Aku peliklah..mana gi air kat dalam tu ye? Cepat kering...musykil

No comments: