Sofa Baru..

Banyaklah aku punya sofa baru..nak raya je sofa baru..nak raya je langsir baru. Bukan sofa baru..tapi cover sofa je yg baru.

Yelah kenelah tukar taun ni..last year kitorang gi anta dry cleaning sofa cover tu..skali koyaklah pulak. This year aku kasi tukar sikit tu cover. Lama wo nak buat process tukar ni. Abih dah mahal..haruslah kumpul2 duit dulu. Kalau nak suruh Mr. Kay yg kuarkan duit..haruslah dia kata.."ala..cover lama tu boleh pakai lagi.." nama pun lelakikan.

Aku tempah cover ni guna kain Elyza. Sebenarnya kain kat bawah nilah my first choice. Sbb aku kan kureng sikit benda yg bunga2 ni. Pilih punya pilih..kirenya syok memilih jelah aku ni..tegnok regenya RM56 semeter. Gilo ko??? Semter 56..kalau 12 meter?..campur upah jahit lagi..

Ni first choice aku..memula rm51 je semeter..bolehlah lagi dipertimbangkan. Sekali tu harga kain sume naik..and kain ni jadi 56 semeter..terpaksalah aku tengok je kain tu..huhuhu..

Ni pulak 2nd choice aku..sama gak rege cam kain kat atas tu..

Sudahnya..terpaksa gaklah aku pilih kain yg bunga2 ni. SUNGGUH TERPAKSA ok..sebab kain ni cuma RM39 je semeter. Affordablelah kirenya.

Masa memula pasang tu aku rasa cam biul je..sbb tiba2 ada bunga2 banyak gile kat dlm rumah. Kul 3 pagi tau Mr. Kay pasang..

Total sumenya RM776 je..tapi kakak tu kasi RM730 je..discount sempena raya.

Time kasih ye kak Linda..lenkali kalau nak tempah langsir ke..silalah kasi discount lagi. Tahun ni tak tukar langsir pun sebab ... sebab mcm xdenya nak kasi. Or aku rasa sebabnya poket aku dah kering kot..hahahah

No comments: