Membeli dan Memblah

Pagi Sabtu tu kitorang gi Pasar Borong Melaka. Malam ni kan "party" untuk Abah & Umi. Nape aku sebut "party"?? sebab Aiman tanya..."Party atuk pukul brapa???" Rasa nak luku je pala dia..tapi bila dia tanye soalan tu ngan muka yg sungguh nerd..aku rasa nak gelak pun ada..mungkin itu perkataan yg terlintas kat kepala dia kot..kengkadang kite pun camtu gak kan..x jumpa perkataan yg nak disebut

Dalam kul 7 kitorang dah gerak dah. Terrorkan aku kat rumah Pak Mentua aku. Tu pun Abah yg kejut..x guno boto menantu antu abah ni. Kitorang gi berempat je. Abah, Mr. Kay, Kak Lang and of course myself yg tergedik xnak berenggang ngan laki. Ngengada.

Before we start off with our mission...perut harus diisi.

Suspek utama Abah & suspek kedua Kak Lang sedang meronda2 mencari mangsa utk dibaham

Me & Mr. Kay dengan selesa2 duduk because i've found what to eat. Tapi Mr. Kay cam biasa..rambang mata. Tapi kene duduk gak sebab aku nak amik gamba prasan ni jap

Abah with his Roti Jala and me with my mihun soto. Kan dah cakap..kalau aku nampak soto aku dah x ingat benda lain dah

Hasil yg diperolehi. Walaupun tanpa Kak Chik kitorang gagahi jugak pasar tu. Time dalam keta baru terhegeh2 pikir menu nak masak..boleyyy??? Tapi so far lauk kenduri abah mmg superb..sukses. Kalau lebih pun cuma utk buat sarapan pagi je..

2 comments:

choOchet ckp dulik ape aku ... said...

tweet!

laki ko bising dak kat ko, pantang ke mane ajer asek nak tangkap gambo ?

kekek

sheila said...

so far xlah bising...kata support each other..so kalau dia bising aku buat bodo je..tetap nak amik gamba