Susu

The first formula milk I gave to Kyra was S26 and nampak macam dia ok je ngan susu ni (pada masa itu)..but lately she hardly pass her stool. Kalau ye pun very sticky, greeny pastu gile busuk. Ntahlah mama aku kata bau dia biasa je..tp pada aku cam busuk gile.


Sebenarnya this thing happen dekat 2 minggu lepas..aku je x prasan sbb dia jarang yak2 masa kat rumah. Slalunye kat umah Maksu. Tapi bila skali tu dia yak2 aku prasan kalenye ijo..pastu seksa gile nak teran2 kasi kuar. Sampai kembang2 idong..merah2 pipi.

Masa tu aku baru je refill susu kat umah aku & umah Maksu..nak tukar susu baru cam sayanglah fulok. So, tahan jelah kasi..and aku kasi dia xtra plain water dengan harapan senang dia nak yak2


Berkat pandangan dari member DRA aku Dr. Norida...aku pun tukarlah ke susu. Soya base and tengoklah nanti perubahannya. Boleh tahan gak harga susu ni..400g je dah 26.90...kalau tin yg besar 900g tu RM52 ke 54 camtulah. Pastu takde kotak refill lak tu. Tapi takpelah..duit susu, diapers sume Abah punya bahagian..selamat Ammi.

Harap2 susu ni sesuailah ngan Kyra. Ammi ni sebenarnya bukan tau sangat pun nak pilih2 susu ni.

4 comments:

Tijah said...

cem masa baby dulu cerewet gak bab susu ni. salah sket muntah, berak keras or cair. last2 dr bee kat sbn tu sajes frisolac. belasah brand tu jer sampai 4 taun.

sheila said...

anak akak gi cek kek dr. bee tu yo..
aritu mama & along den pun suggest doc tu gak..tp maso den gi tu tutup lak klinik eh..tu yg den gi kek jiran sbolah jalan tu..
klinik kanak2 sayangku..doc eh pun ok..

Tijah said...

tapi dr bee laie best! cem sojak lahir enjet sekali pun x ponah domam. osah gentle eh dr. tu mo budak2. lagi satu dio dr visiting columbia hosp. kok apo2 sonang...

sheila said...

ooo..
nak buek camno..dah TERLANJUR ke Dr. Ooi tu..
laki den nak payah sikit nak tukar2 klinik..kalau satu tu dighasokan ok..itu yolah yg dio poie..