Bila "Dia" Menyerang

Ini bukan iklan ubat batuk cap ibu dan anak cuma ini adalah masalah ibu dan anak. Kitorang kena batuk. Takdelah teruk sangat tapi baik gi klinik awal2 sebelum suara aku bertukar jadi rock.

Kyra start selsema sikit2. Memula2 tu aku ingatkan tu air liur dia termasuk dalam hidung. Biasalah dia tu..10-10 jari yg ada kalo buleh nak masuk dalam mulut. Tapi tengok meleleh lain macam je pastu tido malam batuk 5-6 kali non-stop. Gila gelabah aku. Aku kesianlah bebudak kecik ni batuk. Aku yg muda x brapa nak tua ni pun serik kalo batuk

Waiting for our name to be called out. Aku ske tengok wallpaper klinik ni..tapi lupa lak nak snap

Ubat utk Kyra Saffiya. Ada ubat tahan gatal@selsema, kahak & batuk. Pastu ada satu tube tuk letak kat mata sebab mata dia asyik ada taik mata lekat2 jek..sian dia. Doc kata mungkin sebab panas kot.

Ni lak ubat utk Amminya.

See..kan aku cakap. Budak motak ni suka amik gamba buntang2kan mata camni. Pastu air liur leleh2.

Untuk tak mengeruhkan keadaan...Abah tido ngan Kyra. Ammi tido dengan senang lenang sorang2.

5 comments:

eya said...

sakit2 lak ye kyra..semoga cepat sembuh.

e_ja said...

dah besar dah kyra..:)..tp shian dia batuk n selsema ehh?..rajin2 mkn ubat ehh..semoga cepat sembuh..

babyluv_ayang said...

alah....shiannyer kyra....take gud care of her, dik...skrg ni k.fara rasa mmg musim ler, dik...kyra ni pun sama gak...arini ada hingus...esok takder lak...dah besar kyra ni yek...

manisz said...

nk kata jangkit ngan acik cam ni ha, tak la plak.. maklumlah last jumpa aritu acik cam ko ni demam + selsema..

gmbar ko dgn Kyra yg first tu agak2 Kyra tgh senyum sal apa ek?

sheila said...

eya,
ko nak kyra je ke cpt baik? ammi dia?

kak eja,
kengkadang ammi dia lupa kasi makan ubat..boleh camtu??

kak fara,
harapkan panjang je dia tu kak..nak gak dia bulat2..montel2..sedap pegang

sham,
dah sebulan berlalu wei...kalo aku kata berjangkit dari ko harus aku tipu hehhe