Di Suatu Petang

Aku ni macam dah lama je teringin nak makan cendol pulut.

Masa balik dari A'Famosa dulu ada gak singgah kat kedai pakcik Leman Dawi yg fofular tu..tapi hampa..pulutnya udah abis.

Saturday tu lepas bangkit dari tido petang...aku cam gelisah je. Mr. kay tengah syok layan Spider Solitaire dia..aku nak layan tv..gila boring. Sudahnya aku buatlah suara ala2 manja.

Aku: "Baaaaaa (ni kene mendayu2 sikit ye..) jom kite gi makan cendol. Bawak Mama skali (nama mama harus dimasukkan skali..bagi melembutkan hati sang menantu)..
Mr. Kay: Mama nak ke?
Aku: Ala ajak je..mesti nak punya
Mr. Kay: Budak2 kecik ni??
Aku: Bawak je gamble
Mr. Kay: Gilah siap
Aku: Yahooooooooooo (dlm hati je ni)

Pastu aku pun gilah kat mama

Aku: Ma, jom gi makan cendol kat town
Mama: Ala..mama malaslah. Kang nak bawak budak2 ni lagi (Banyak kalilah jugak dia ckp xnak gi..)
Aku: Bawak Kyra, Efi ngan Ryan je..jangan kasi kakak & abang bangun..
Mama: Ko jelah pegi..tapaukan utk mama
Aku: Taknak gi dahlah..apa hal nak tapau2 pulak (mmg kasar..tp aku dah biasa gurau2 gini ngan mama)
Mama: Yelah..menyusahkan mama je

Inilah cendol pulut utk aku

Mama suapkan Efi (Efi ni anak pada sepupu aku)

Efi and Ryan

Muka yang macam tepung gomak. Akulah yg pakaikan bedak tu. Punyalah nak cepatkan takut budak 2 org tu lagi terbangun.

Masa aku sampai kat restoran Hj. Shariff Cendol ni..adalah 2-3 group kat meja lain. Dorang sume gila pandang kat aku. Aku memula tu cam peliklah apsal org ni sume pandang kat aku..butang baju aku terbukak ke..zip aku tak berzip ke..

Bila aku dah duduk baru aku terdengar org blakang tu ckp.."setahun satu kot". Cis cilakak..mesti dorang tengah mengumpat pasal anak2 kecik yg aku bawak. Kononnya anak aku kecik2 aku dah gatal nak branak lagi. Adoyaiiiiiii..kalo ye pun tu anak2 aku...apalah salahnya..itukan rezki. Tapi bayangkanlah kalo aku bwk budak lagi 2 orng tu...mesti dorang ckp aku laki bini ni gatal..x reti2 nak bawak2 berehat hahahha..

2 comments:

manisz said...

dah agak dah dorang akan cakap gitu kan ko.. memang lumrah lah ayat standard tu.. tak ada anak org ckap, ada anak ramai org ckp jugak..

sheila said...

tulah tu..

cuba ckp.."murah rezki korang anak ramai ni" heheh