Gagal Lagi

Walaupun ini lauk faveret aku..tp aku tetap fail nak masak mende alah ni. Geram tau

Cooked sambal sotong..tp rasa cam jadi berair2 gitu. Aku dah tos siap2 dah tau sotong tu..camne yek nak buat takmo kasi dia berair2 camtu????

Kangkung Goreng Blacan & Sambal Sotong yg tak menjadi

4 comments:

Tijah said...

ko masak sambal dier betul2 dulu...dekat2 nak angkat baru masuk sotong. biar kejap jer pastu angkat. ko biar dia lama2 tu yg belecak tu...

sheila said...

sambal tu mmg dah masak boto..dah nak koghing dah..
tp tulah lamo sgt gak eh den biarkan sotong tu ateh api..

i will try again this wiken..muaklah laki den makan sambal sotong heheh

Mezah said...

tak pun ko kecutkan dulu sotong tu....

Aida Alias said...

daling.. ye betul kata tijah.. goreng sotong tu tkyah lama sbb sotong tu akan kuarkan air yg byk bila terlalu mengecut..