Happy 5 months Young Sweetie

Last week Kyra beranjak bulan and she's now 5. Cepat gila aku rasa. Ingat lagi the first day I hold her in my arms.

Her Milestones

# Dia dah boleh mengensot laju gila. Guna sebelah tangan je. Kira macam sebelah tarik sebelah tolak. I shud take a video. Tapi mcm kelakarlah cara dia ngensot tu..tapi xdelah seburuk Suster Ngensot tu..kata baby yg ngengsot..haruslah mcm cute2 gitu. Cute macam Ammi dia jugak..hoho



# Bukan aje mengengsot dengan laju. Dia pun boleh buat pusingan dngan laju gak..ala drift gitu. Skali dia libas tangan je she's able to turn 180 degree. Memang laju. Kalo aku letak tilam kat bawah..kejap je cadar tu dah xde rupa dah..habis komot sana sini.

# Air liur dia yang meleleh2 gila laju dulu tu..yang sampai Daniel ckp "tangki kiya bocor" tu dah agak kurang. Syukur..aku rimaslah pakaikan bib..rasa macam tak beshhh. See sebab dah kekurangan air liur itulah makanya dia dah boleh senyum manis cam kat atas tu.

# Pastu dia dah paham kalo aku marah kat dia. Kengkadang tu aku baru je alihkan dia kat atas tilam..lom sempat mak duduk pegang remote..dia dah ilang dah. Aku pun bisinglah..kang mulalah dia buat muka cengeng cam kat bawah ni. So, bila dah tau dia dah sensitif bab2 kene marah ni..aku pun apalagi..nak pedajal dia jelah..

# Segala benda yg ada kat tangan nak dimasukkan ke dalam mulut. Remote, handphone, rambut abah dia yang panajng mengurai tu, baju ammi..adoyaiiiiii.
# Aku dah start bagi dia makan nestum beras tu. She likes it so much and next month baru aku start bagi makan bubur nasi kot. Itupun kalo aku pandai masak bubur. Ni asal masak bubur je manjang hangit kat belah bawah..berkerak.

# Dia dah x suke ditinggalkan sorang2. Agak2 dia terperasan je yg dia kene tnggal..kejap tu mesti dia jerit.

Apa lagi ye progress anak ammi ni...cam terlupa plak.

Masa entry ni buat anak ammi is already 5 months 1 week old. Lately ni ammi macam ilang mood utk berblog.

10 comments:

Tijah said...

ala...bubo tu kau boli'an slokuker tu la nok...masuk bogheh segonggam , tingga'an konfem jadi bubo....

eya said...

wah..kyra ade 'sarung pipit' la..bertmbh2 comel.

[dulu ms kecek2 aku ckp lesung pipit tu sarung pipit..hehe]

izan said...

salam nest... dah boleh menyulor laju ek.. cepat nya kyra...geram tengok pipi dia

U-jin said...

hapy birthday.....

nes nanti jgn lupa vote yasmeen eh..hehe

sheila said...

kak jah,
slo kuker tu den dah masuk dlm target dah..menyonangkan kojo omak eh yg buto masak ni..hehhe

eya,
pasal sarung pipit tu..pipit tu sebut baik2 ye..tersalah sebut dah jadi sarung lain lak hahahha..
wei apsal gamba profile ko gamba spender????? ko tak baik tau lucah2 ni

kak izan,
tulah kak..sumenye yg laju dia ni..sok lusa ntah2 dah buleh mintak barbie doll..fensan omak eh

kak ujin,
contest 'seiras' tu ke? nanti kite gi view blog akak..

fadeltoha said...

hi shiela, comelnya kyra ngan lesung pipit tu...geramkan ngan baby time kecik2 ni. Anak saya Iris bln ni dh 7 bln..babysitter dh bg mkn bubur nasi, dh pandai merangkak dan duduk,rasanya baby girl mmg cptlah perkembangannya, compare to my eldest son dulu, setahun baru merangkak...

babyluv_ayang said...

notti ler ammi dia ni...menyakat si kyra.....sweet betul lah ngan lesung pipitnyer tu....sweet sgt...rsa nak cubit2 ajer kyra ni..

sheila said...

fadeltoha,
so far mmg nampak kebanyakkan bb girl cepat sket compared to boys..

kak fara,
silalah cubit kyra kite..pastu kite lak cubik kyra akak...badan dia nampak cam pejal2 je..sedap tu kalo cubit

choochets said...

anak sedara aku kan, ngesot ngesot troih berdiri jalan mase 10 bln. * skg la tuh * baru dpt lesen so keje die jalan je satu umah.

yg best nye, die tak mrangkak pong. mebi kyra pon cam tu nanti :D ...

sheila said...

choo,
tp aku rasa dia mrangkak kot..skrg ni dah angkat2 montot..pastu goyang2 gile klakar...