Lakiku Waris Hang Tuah

Serius...tak caya ke??

Laki aku adalah pewaris Hang Tuah dan sahabat-sahabatnya.

Yelah....dia mewarisi hak untuk jadikan Melaka itu sebagai kampungnya. Jadi kalau Melaka itu kampungnya...itu jugak kampungku. Aku juga adalah pewaris...hohoho. Wat the kerepek aku merepek ni??? Lempang aku laju2 sikit..kasi sedar diri.

****************************

Berakhirnya musim cuti sekolah..tugas Mr. Kay adalah menghantar anak buahnya balik ke asrama. Papa dan Mamanya telah berangkat ke Jakarta atas urusan kerja. Jadi sebagai makcik dan pakcik terbaikkkkkkk...haruslah hantar anak buah gi blaja.

Disinilah skolahnya MRSM Muar .. time ni kene gi bayar duit yuran apa ntah..

Beg dia adalah super duper berat..aku rasa beg tu lagi berat dari laki aku..boleh???? Dalam bakul tu adalah stok makanan ringan yg mama dia bekalkan. Standardlah bila yg masuk asrama itu adalah anak lelakinya..makanya si mama akan lebih prihatin...sebab budak lelaki adalah tidak pandai berdikari.

Adam masa memula duduk asrama jemur baju dalam almari besi dia tu...hahhaha. Sib baik masa mama dia gi visit dia...teragak nak tgk anak bujang dia susun baju dalam lemari.

Balik dari Muar...dah alang2 lalu kat Kampung Duyong tu...singgahlah kejap kat Perigi Hang Tuah. Lagi pun berlambak signage yg tunjuk hala ke perigi itew. Pastu Abah pun cam beriya je nak tunjuk kat menantu dia ni perigi tu..makanya sampailah kami ke situ.

Kyra adalah dipaksa untuk bergambar..sebab dia leka tgk ada 2 org pakcik tengah mandi. Anak aku gatal wooooo

Inilah perigi itu.

Di satu papan tanda berhampiran perigi tu mengatakan perigi ni tak kering masa musim kemarau kat Melaka satu ketika dulu. Kebanyakan perigi yg ada sume kering. Dikatakan lagi...air perigi ni mampu menyembuhkan penyakit kulit dan "apantah..adalah aku nampak dia tulih bayar nazar.." tapi x ingat pulak..

6 comments:

CuTeMiUt78 said...

wah.. sempat lagi kyra g perigi hang tuah yo..

sheila said...

kyra taktau apa2 kak..
atuk ngan ammi dia je yg lelebih

iNa said...

Syoknye Kyra g jln2... :) ...



psstt..hang tuah...woo...takut ooo..ahak...

Tijah said...

wahhh! skolah lama aku. rendunyerrrr...kat kubur cantik depan pagar tu..

Aida Alias said...

jemur baju dlm almari.. hehhe baru ni dengar.. tk basah ke satu lemari tu? bau hapak lerr baju..hihi

sheila said...

ina,
alah...kerisnya kontot je...hohohoho

kak jah,
la..itu ko skolah akak..
kot den tau leh gak den print gamba puteri jawo akak tu tepek kek skolah tu...tulih kek situ..nilah otai korang zaman dedolu...

kak aida,
a'ah kak..dia jemur dlm lemari sbb takut lupa nak ambik kat ampai..