Selagi Boleh

Ini adalah gamba lama..lebih kurang bulan 7 aritulah.

Masa tu temankan dak apis gi beli buku dia kat Jln. Tun Razak.

Kata dak apis..menurut kengkawan sepengajian dia kat Rusia tu..buku2 medic kat situ murah..sbb kedai tu dpt subsidi kerajaan. And NOT BAD..boleh tahanlah harga dia. Sib baiklah aku dulu x pandai bab2 sains ni...jadi xyahlah mama & aca belanja besar beli buku.

Kedai tu kecik je..tajuk signboard kedai tu "SYARIKAT KAMAL"..camtulah
tp dia punya description kat bwh nama syarikat dia tu kan..PENJUAL BUKU-BUKU PERUBATAN DAN KEDAI RUNCIT..boleh???? disamping jual buku2 medic dia jual gaklah susu tin, mak nenek barang2 kat kedai runcit mamak biasa tu..


Aku salute gila ngan org2 yg jaga kedai tu. Kasi je tau nama buku "mamak2" kat situ tau..kedudukan buku tu kat mana..atas rak kat tingkat mana..celah bedah mana. Pastu siap tau pulak tu isi kandungan buku tu..fuhhhhhhhhh...i "saspek" u lah mamak. Mamak tu silap2 penah blaja medic gak..hehehe

Moral of my n3 adalah: selagi boleh idup, idup. Selagi mende yg ko buat tu mendatangkan hasil..ko blasah jelah buat. Tak kisahlah sebelah jual buku sebelah lagi jual nasik..asalkan HALAL

1 comment:

manisz said...

kat Kontan ada se kedai gini.. mamak dlm dia.. samalah. terer! mintak jer buku.. seme dia tau siap bagi sinopsis lagik.. lupa plak aku nama kedai tu.. dulu2 masa sekolah rendah & menengah aku selalu g beli sini lahh.