:: Tag :: Bulan Puasa ::

Buk Fillanie x tag aku pun..tapi sebab aku xde idea nak buat n3..maka aku dengan rela hati, hati terbuka, sepenuh hati, bermurah hati kidnap soalan2 ini utk ditepekkan dan seterusnya dijawab kat blog aku.

5 perkara yang anda suka tentang bulan puasa?

~ Aku rasa cam kurus @ kempis sket perut ni
~ Ada pasar Ramadhan..bulan lain mana ada Pasar Syaaban, Pasar Muharram ke..
~ Aku jadi baik
~ Jimat duit xyah gi breakfast, lunch..
~ Balik keje cepat..kul 4.30 opis dah tutup

5 perkara yang best masa bulan puasa?
~ Blh shopping tetengah malam kat Jalan TAR
~ Blh dapat makan free kat hotel..ofis Mr. Kay sponsor
~ Blh request lauk ngengada ngan Mr. Kay
~ Blh beli agar2 terbaik kat PARAM sungai besi..best gile..siap ada buah2 lagi
~ Aku jadi x banyak cakap..aku suke


5 jenis makanan/minuman yang wajib ada masa buka puasa?
~ Aku & Mr. Kay berbuka dengan air suam / teh o suam / nes O suam atau segala2 yg suam..kalo terjebak minum air ais..siap ko sampai ke malam kehausan
~ Kurma utk Mr. Kay..aku x suka sgt
~ Sup..xdelah hari2..tapi dalam 7 hari a.k.a seminggu tu 5x aku masak sup hahahha..tapi ni bukan tuk berbuka..utk sahur. Berbuka biasa aku beli je..
~ Murtabak daging kuah kari..bukan KUAH DAL!!!
~ Mee atau nasi..depends pada napsu hehehe


5 perkara yang wajib anda lakukan sebelum berpuasa?
~ Niat perlu ada
~ Kunci jam kol 4 pagi supaya ko tak cuma telan air liur je keesokan harinya
~ Bangun dengan muka terpisat2..perangat lauk yg biasanya aku masak waktu malam, boil air
~ By 4.40 bulehlah menghadap makanan
~ Dalam kul 5.10 tu siap makan..basuh pinggan mangkuk, tutup lampu
~ Ohhh aku tak tido ok..aku terus on laptop...

Jadi by the time nak imsak tu..aku bulehlah teguk lagi 2-3 gelas air kosong....

5 cerita best/tak best puasa anda?
Yang Sedih
~ 12 Ramadhan 1420H...Aca pergi tinggalkan kami sekeluarga
~ 21 Ramadhan 1425H...Mimi pergi tinggakan kami sekeluarga...seminggu je lagi nak raya and it suppose to be my 1st hari raya bersama suami & seluruh ahli keluarga except Aca. Baju raya arwah Mimi utk that particular year masih cantik lagi mama simpan sampai sekarang.. It's purple

Yang Nakal
~ Masa Form 1..aku siap bawak air sirap limau ok gi skolah..bukan tau malu dah besar gajah x pose
~ Time mama gi keje..aku amik milo campur ngan susu cair..kaco2 dan ratah. Tetiba camne ntah mama balik awal..gila gelabah aku nyorok bawah katil..tp ratah tetap ratah kasi abih..pastu siap gosok gigi tu ngan baju yg aku pakai..kuar2 dari katil tu..siap ngaku aku still pose chehhhhhhh
~ Suka sakitkan ati adik badik dengan cara kentut time sahur..yg paling bengang ngan aku ofcoz arr Mimi..



5 orang yg tepaksa bocorkan rahsia puasa dorang?
~ Shamriza
~ Iena
~ Ira
~ Honey
~ Atie

3 comments:

eya said...

ade ke murtabak kasi kuah dal ek? sll dowang kasi kari n bwg sirap tu je..

Mama Shaqeer Wife Khairul said...

askunm...
salam lebaran....
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Dzahir dan Batin...
nanti kalau sudi amik le kad raya kat blogged ira yerk...
askum...
moge raya nanti berbahagialah hendaknya keys..
askum...

Tijah said...

salam aidilfitri
maaf zahir & batin

dgn ingatan tulus ikhlas
tijah, carlos & cem