6 months oledi

Pejam celik..dah 6 bulan aku jadi preggy mommy. Tapi baru 6-7 minggu rasa keseronokkan pregnant ni. Last Thursday went for my monthly check-up.


Baby
Baby is doing well and gender baby telah diconfirmkan. We found out about the gender since aku pregnant 16weeks lagi..tapi doc kata tunggu 24 weeks baru leh confirm betul2.

Posisi baby stakat ni adalah mendongak and according to Doc posisi terbaik baby adalah menangkup..so that senang nak branak. Kalau mendongak...makanya akan lama sketlah ko duduk kat dlm labor room nanti. Harap2 baby boleh tunduk malu lepas ni... turn around baby.

Ammi
Berat badan aku tak banyak berubah.
Early pregnancy berat aku 59.5kg...pastu bulan ke2-3..berat aku drop ke 56kg. Gara2 no appetite, uwek2 tak tentu pasal. And my current weight is 62.8kg. Agak2 brapa berat sebelum aku bersalin ye??? Leh cecah 70 ke??

Preparation
Blom ada apa pun yg aku prepare. Yang ada cuma barut, napkin sket and 2-3 helai baju newborn Kyra. I've prepared list to buy...tapi Mr. Kay lom ada masa nak bawak aku gi shopping. Barang2 for myself tuk confinement pun satu haram lom beli. Tertekan disitu.

Nama baby pun lom terpikir lagi. Tiap kali Mr. Kay tanya nak letak nama apa..aku mesti cam nak nangis..apsal yek????

Where to Deliver
Pon lom decide lagi. Doctor suggested me to register myself kat Govt Clinic and get the red book so that I can deliver where and when the baby feel like popping out. Nak2 my SIL is getting married waktu EDD aku semakin menghampiri. Mungkinkah Melaka akan menjadi lokasi pemberanakkan aku??? Hohohoho

nanti aku update lagilah kalo rajin..dah tak tau nak tulih apa dah

2 comments:

manisz said...

be good ok.. and be strong!!

sheila said...

i'm getting better