Antenatal Class

Sabtu last week sesaja je aku gatal ajak Mr. Kay attend Antenatal Class kat Hospital Pantai. Asyik sibuk nak keje je kan..sekali skala layanlah kehendak bini ni.

Kyra telah dieksport sementara kat umah akak babysitter tu..sib baik akak tu xde gi mana2. Kalo tak haru gak nak layan 'class' makcik kecik nanti.


Kelas start dlm kul 1pm sampai nearly 5pm. Most yang attend tu are Chinese and Malay cuma dalam 5-6 org je. Tidak berminatkah anda untuk menghadiri kelas camni? Atau aku yg over 'jakun' sibuk nak pegi?? Hehehhehe.

Most of the topic discussed and presented aku mcm dah tau je. Sebab cam vaccination tu aku dah biasa...cehhhhhhhh..mcmlah aku ni doctor...tapi yelah dah penah buat kat Kyra kan.

Aku pegi ni pun kot2lah ada ajar breathing technic ke..aku ni kan susah sikit bab2 bernafas ni. Aku takde asma ke bagai..tpi nafas aku pendek. Nak nafas pun ala2 tercungap2. Tapi hmpa..this topic tak masuk dlm agenda.

Topic yang ada
a) Dorang cite pasal StemLife
b) Vaccination for Babies
c) Baby Bathing
d) Normal & C-Section delivery
e) Antenatal Exercise
f) Makan2

Pasal StemLife tu...apa korng rasa? Perlukah? Harga promosi sekarang ni cuma RM1,500. Harga asal RM2,500 pastu first year fee waived. Annual Fee for 2nd year and so on RM250


Ni antara benda2 yang ada dalam goodie bag dia. Ada satu mainan dari Anmum yang dah jadi hakmilik Kyra. Time aku tengah punggah2 beg tu..dia cam tau je mende alah tu adalah permainan.


Ni last session of the day. Exercise. Sila abaikan bibir & tetek aku yg terlalu ke'hadapan' tu ye. Tak pandai amik gamba tullah cameraman aku tu. Dahlah sekeping je dia snap. Apsal? Tak lalu ke tengok banyak2 gamba saya kat dlm tipon awak tu???

** Out of Topic **
Aku benci ngan kibod lappy ni...urup "A" sangat susah nak ditekan lately ni. Kibod termasuk dlm warranty ke ha???

Sangat bermasalah sebab aritu aku tinggal lagi satu attempt je nak login ke Maybank2u aku...rupanya aku tak perasan takde A kat ID & password aku. Ishhhhhhhhhhhh...sengl. Ha tengok tu...ilang A

7 comments:

sayangsayangibu said...

bagus jugak ke kelas tu, macam tu ado semangat lobih untuk dapek bb

lagi beberapo minggu yo lagi kan?
yg pontin tawakal, dan baco apo yg patut doa

Tijah said...

heheh. org maghin mano ado kelas2 ni sumo. sonang yo. agak2 cam nak kuar berak tu...dah tando dah tu. push yo.

Sya Annur said...

cuba ko korek sket bwh hurup a tuh. aku haritu jd gitu sbb ada pasir sebijik mana ntah dtg.
aku suka kelas antenatal, hehehe... dpt banyak free gift (penting tuh!). yg stemlife tu... ikutla.. ada org kata penting, aku xambik pun, kurang mampu :p dia xde kelas menyusu ke? uiks?

DrSinga said...

ada belajar Lamaze technique??
:)
pssst...kita lah...biasanya bila dah sakit n dah teran tu...lupa dah semua teknik2...
salam ziarah
:)

sheila said...

kak jaja,
klas tu biaso2 yo..tp pado yg '0' knowledge eloklah poie

kak jah,
den kan biaso..tahap kegatalan tu mmg over hahhaha

dekfa,
kang kok den cungkil pehtu xleh msk balik takko nayo namo eh tu??

DrSinga,
takde pun ajar teknik lamaze tu

chekna said...

aku dulu pernah pegi satu talk kat pantai cheras gak, ingatkan antenatal class, rupanya just talk pasal process delivery antara normal & c-sect, penjagaan kulit bb n stemcell, xbyk bende sgt pun. patutle free. yg bestnya dia punya free-gift je la kan.

sheila said...

ina,
tulah tu..dahlah speaker dia ckp cam nak kejar mende ntah. bab free gift tu aku agree...byk gile w'pon talk tu free je