Budak ini susah nak makan

Kyra sangat memilih bila sampai bab makan. Kadang2 dia nak makan, kadang2 dia refuse. Tapi benda yang paling dia tak refuse adalah sausages & fries. So, stok 2 mende ni mmg sentiasa ada kat dlm fridge.

Tiba angin dia nak makan nasi..aku lak jadi sedih. Sebab dia susah nak makan..skali dia makan aku terlebih emo ok.

Korang rasa apa ye bila anak2 korang taknak makan?? Risau tu surelah ada kan..tapi korang ada rasa sedih ke? Ke aku ni mmg sesuai pegang title ratu airmata sampai ke tua?


Sausage kene potong size camni...baru dia makan. Kalo panjang2 dia xnak. Aku risau sebenarnya...kan ada kes baru2 ni budak meninggal tertelan fishball tu. Mintak dijauhkan.

Makanlah sayang....

5 comments:

chekna said...

try la bagi multivitamin yg bleh bg selera makan tu.. appeton pun dgr cite cam ok..

sheila said...

ina,
mmg aku tgh kasi dia m/vit ni..
appeton with lysine tu.. tp aku kene hancorkan kat dlm susu...kalo kasi dia isap...sket je..pastu merata aku jumpa

Sya Annur said...

ko xtengok syahmi lg. nak bg mkn mcm nak kena seksa! ikut sape? ikut akuuuuu!!! hahaha... mula2 aku risau. lama2 aku ok gakla, sbb mak aku dok kata aku pun nangis2 xnak mkn masa kecik. lama2 aku annoyed sbb 1 aku pnt msk dia xmo mkn, 2 sbb aku sgt menyampah bila org kata cuba tgk anak akak/anak sipolan2 ni elok je mkn. mak tak sukaaa!! :p

sayangsayangibu said...

ada anak anak memang susah nak makan, mcm si ika anak 2nd akak tu
tp bila disuap dia akan makan

lg satu buatlah macam2 aksi dgn kyra tu, buat macam mak2 kita masa suapkan kita makan masa kocik2 dulu ;p

sheila said...

dekfa,
ye betul..kengkadang aku msk lauk khas utk dia..tp bila dia xmo mkn tu..alahai sadis

kak jaja,
dah buek dah kak..bilo den buek suara ala2 cam sodap sgt bondo tu..dio makanlah sesuap..pehtu dio buek bodo balik