Check Up Lagi

Friday aritu gi buat check up lagi. Umo baby masa tu adalah 32 minggu 4 hari.

Berat baby sekarang ni dah 1.9 kg...naik 500g from my last visit 2 weeks ago. Tapi berat Ammi dia maintain kat 64 aje.

Tekanan darah aku rendah 100/50 je. No wonder aku kerap rasa pening, nak pitam, berpeluh2. Masa last visit tu kira ok lagi 130/65 camtulah.

Ikut doctor kuantiti air ketuban ok, kedudukan uri ok, kedudukan baby ok. Tangan & kaki sume kat belah kanan. Tu pasal aku geli2 kat belah kanan ni..pastu skali dia kasi tendangan penalti...amik ko terus x bernapas aku. Sekarang ni posisis tido aku pun kene ngereng ke kanan je. Kalo ngereng ke kiri rasa cam sakit je kat bwh nenen tu. Sakit ada cam pedih kat dlm tulang tu pun ada. Kalo telentang lagilah.

Aritu konon2 nak gi buat facial. Skali lom sampai stage steam muka aku dah give up. Dah rasa camne ntah. Cam berpeluh2 gile dalam bilik ber-ekon tu, pastu kepala dah weng2 tahap gaban. Sebelum start facial tu akak tu dah tanya aku...aku buleh ke baring lelama. Aku cam eksyen je ckp..."boleh kot"..hohohohoho.

Nampak tak apa itu????

Ni muka dia. Baby tengah isap jari. Bibir dia aku bajet cam abah dia..sebab kalo ikut bibir aku konfom tahap ketebalan tu terserlah. Idong no komen sebab abah ngan ammi 2-2 idong kemek. Yang kat sebelah muka baby tu adalah uri.

Sekian saja. Next check up will be on 14/5. Aku plan nak gi cek kat klinik Dr. Suriati tu sendiri instead of kat Pantai. Leh aku gi ari Sabtu ke...malam ke. Yelah sebab lepas ni cam dah kene gi 2 minggu skali...pastu karang kene 1 minggu skali. Melampaulah manjang nak balik awal je kan. Klinik dia pun dedekat je ngan area rumah aku

1 comment:

sayangsayangibu said...

dah nampak iras siapo kan?mcm mano dlm 3d, macam tulah muko eh keluar nanti ;p eee..sangat best