Aku Frust

Wahhhhhhhhhhhh..lama sudah aku x update blog.

Sabtu..since this is 1st week of Ramadhan kengkonon naklah gi makan kat luar. Memula Mr. Kay plan nak balik Melaka buka kat rumah abah..tapi last minute cancel sebab dia dapat job hari Ahad tu.

Memula gi MidValley dulu...beli stroller utk baby. Takde stroller camno nak berfoya2 sambil ngendong babykannnnn. Pastu aku ternampak satu baju melayu tuk baby...alahai comeynya. Tapi kale lak cam x sesuai ngan aku punya planning.

Abih shopping ala kadar, kitorang pun gerak kuar dari MV nak cari tempat makan. Mr. Kay ajak makan kat Restoran Nelayan Titiwangsa. Harga buffet oklah cuma RM30 je utk adult. Buffet plak jenis 3 in 1. Ada Malay style, Steambot ngan BBQ.

Tapi........................................... aku sangat2 dukacita dengan tempat ni. Mungkin pada orang lain yang dapat tempat duduk menarik, duduk bawah kipas ok kot. Aku ni dahlah dapat table kat blakang, penjuru pastu xde kipas. Fuhhhhh. Aku panggil waiter yang ada tu..mintak tolong alihkan sikit table ke tengah bwh kipas..sebab rasa ada je lagi space besar..dia kata "tak bolehlah kak". "Nanti saya carikan kipas". Ok fine with that. Skali bila dah bawak kipas sama je kekdahnya..kipas tu duduk pun jauh gak sebab kat ceruk tepi ni xde plug point. Adohhhh..sib baik mak pose tau aritu..sabar

Pilihan makanan so-so je. Banyak makanan habis. Pastu ikan utk stimbot tu adalah TIDAK FRESH..bila dah rendam dalam kuah tu..cam kuar bau hanyir. Huh. Kuah tomyam tu pulak tak rasa cam tomyam pun. Kurang serai, kurang asam, yang ada cuma pedas dan merah je. Bab kuih lopes lak.. ye ye o aku amik 2 ketul..sekali air gula ilek. Camno nak makan tu???

Dahlah aku fed up ngan perkara2 kat atas tu...skali baru 10 minit berbuka baby pun start nangis...panas, berpeluh2 dia. Kyra pun dah start meragam..ini taknak itu taknak. Gila sungguh dugaan aku aritu. Sudahnya inilah pertama kali dalam sejarah kitorang buka pose buffet balik sebelum kul 8. Pastu perut still rasa lapar lagi..hhahahahh kesian aku.

Tapi xpelah... ni lah balasan orang yang tergedik2 nak makan kat luar sangat. hahhahahha

Apsal jadi biru gamba ni pun aku taktau.

Sebelum berbuka tu sempatlah bawak kyra gi main kat playground tu.

3 comments:

manisz said...

napa ku nmpak laki mu kurus niehh?? jelesss okkk.. :-)

eh iedah pindah keje lah.. dkt dgn umah aku.. :-)

chekna said...

amboi, abis2 pantang trus g jenjalan ye... kesian, xberbaloi rasanya kan, ban je trus restoran tu.

bila ada budak kecik ni, mmg kena byk sabar kan.. makannya sejemput je, layan dia yg lebih. aku kalo stakat g makan ok, tp xleh lama2.. biasa budak2 kan cepat bosan. bukan bleh duduk lama2 skit.

eynda said...

Cian bawak baby pi tempat makan tak selesa....