24

Tuan-tuan dan puan-puan.  Tarikh hari ini adalah 24/09/2010.  Dikesempatan ni aku nak ckp kat korang yang

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

umur aku baru je nak masuk


Apsal muka camtu??? Nak muntah ke baca ayat aku ni?

Rilekslah...aku baru nak masuk 24 tahun 7 tahun lepas.  hahahahaha

*******************************
Aku sebenarnya ada 24 hari untuk mengganti puasa.  Puasa tahun ni 8 hari.  Puasa tahun lepas 8 hari x 2...fuh.

Tulah akibatnya kalo terlebih aktif lepas raya kan... terpeknen.  Kalo time preknen tu x uwek2..tak lembik2 takpe..ni sampai 18 minggu pertama tu aku jadi lemah lembik.  Dah lepas minggu ke 18 tu..selera makan cam orang x penah makanlah pulak.  Nak ganti posa time tu pun cam nak ke taknak je...takut kebulur disiang hari

Bila dah bersalin bulan 6 aritu...ingat nak le ganti.  Tapi makcik bidan tu x kasi pulak.  Dia suruh abiskan pantang sampai 45 hari.  Dia kata takut masuk angin dalam badan, takut aku meghoyan tak tentu hala. Baik.  Bila dah habis 45 hari aku ada 4 hari je utk ganti posa dan tetiba terperiodlah pulak.  Dugaaaaaannnn.

Makanya ko gantilah puasa tu puas2 ye Sheila.  Tapi aku kene tanya gaklah pada Ustaz or Ustazah pasal bayar2 fidyah ni.  Boleh ke kalo ganti je dulu fidyah tu kemudian??

No comments: