Daging Sesuci Lebaran

Ni bukan resipi siti nurhaliza...

Mr. Hubby sangat suka makan daging.  Daging goreng kunyit tu ranking 1st dialah.

So, takmo makan kunyit slalu2...kita kasi tukar itu menu.  Menu was prepared in my mom's house


Hohohoho..aku taktau apa nama masakan ni.  Tapi aku ingatlah dulu masa menyewa kat Sek7 ngan geng2 diploma aku...dalam umah tu ada 3 orang akak kelate.  Dorang masak daging ni..aku cam suka plak.  Simple yet tasty.

Bahan-Bahan:
Daging
Bawang Besar
Cili Merah
Garam
Sos Tiram (ni xde dlm original recipe, aku pepandai tambah)

Cara-cara:
  • Gaulkan daging dengan garam & sos tiram
  • Pastu campakkan je dalam kuali.  Kuali tu xyah letak minyak ke hapa.
  • Kecikkan api, nanti air dari daging tu akan keluar
  • Biar je air tu keluar...stir once a while..takut berkerak lak kat bwh tu
  • Bila air dah kering masukkan bawang yg dipotong bulat ngan cili
  • Gaul2...tadaaaaaaaaaaaa dah siap

1 comment:

niMizisa~ said...

one happy family!