Wajarkah? Tidak Wajarkah?

Aku bukanlah orang yang alim.  Ilmu agama aku jauh cetek kalau nak dibandingkan dengan orang lain.  Tapi aku tau mana yang betul dan mana yang salah.

Mungkin ada yang akan berkata "ko nak bincang isu halal haram..ko bukannya pakai tudung pun".  Yes..aku belum bertudung..dan insyaallah satu hari nanti pasti aku akan ke arah itu DAN aim aku..once aku dah bertudung, aku akan bertudung seperti yang disyarakkan.  Bukan kerana TREND...bukan kerana MENGHORMATI MAJLIS..bukan kerana NANTI MAK AKU MARAH dan bukan jugak bertudung di kepala tapi baju? Ketat di dada...terbelah dikaki...

No...i'm not here to discuss about tudung, hijab, hair cover or whatsoever.  Aku nak cakap pasal fashion.  Ahakss... ko nak jadi fashion designer ke nyah??

Ni ha... isu yg banyak timbul kat facebook, berpuluh2 email pasal ni kat inbox aku... ISLAMIC FASHION FESTIVAL.


Ye...mmg tutup dari kepala sampai x nampak langsung kaki...tapi bolehkan terdedah begitu?
Aurat perempuan adalah dari hujung rambut ke hujung kaki kecuali muka dan tapak tangan.  Aurat lelaki sampai ke lutut sahaja.  Jadi baju ni sangat sesuai dipakai oleh orang lelaki.  Ahakss



No comment

Yang ni mmg mcm shial... boleh tak jangan menghina ayat2 Al-Quran. 


Orang ditengah itulah Patron IFF ni

Dan aku tak paham..kenapa makcik rambut & muka kejung ni.... boleh merasmikan pertunjukkan fashion ni. 

Orang yang pro pada makcik rambut & muka kejung ni akan ckp..."event tu bukan dibuat kat Malaysia".. tapi dia ni takde penasihat yang pergi check dulu ke apa yang dia patut buat.  Takkan dia main setuju je untuk nak rasmikan apa2 majlis without taking into account wajarkah..atau tidak wajarkah tindakan dia?  I don't care who you are... kalo ko salah ko akan tetap salah and I'M AGAINST YOU FROM THE BEGINNING.

2 comments:

chekna said...

aku sokong.. bukan sokong that lady, tp sokong pendapat kau.. mmg xwajar langsung. dah kire menghina islam ni..

Aida Alias said...

tak wajar.. islamic ke camtu.. dah serupa dgn fashion show yg biasa je.. takde beza