Diet Ke Ko??

Ahaksss...dietlah sangatkan kalo ko blasah sampai 2 ekor ikan. 

Tapi at least aku makan ikan je...x makan nasik.  Boleh gitu nak sedapkan ati sendiri??


Ikan cencaru tengah dibakar dlm oven.  Mak duduk umah burung ni manalah nak bakar2 atas arang bagai... duduk ko dendiam dalam itu oven
Resepi:
Ceh bajet cam bagus je nak kasi resepi bagai
Bahan-bahan:
  • Ikan
  • Cili Boh / Cili Merah
  • Serai
  • Halia (sikit)
  • Bawang Merah & Putih
  • Belacan & Garam
  • Sebijik Oven utk memasak (oh no...jangan ketuk pala aku)

Cara-cara:
  • Kasi blend sume bahan kecuali ikan sebab ko bukan nak buat laksa. 
  • Pastu tabur je kat atas ikan tu.  
  • Nak sedap ko belahlah blakang ikan tu..letak le blended stuffs tadi tu kat celah...baru mari kot..
  • Setlah oven tu utk bakar diatas dan bawah
  • Time dlm 20 minit..ikut suke koranglah tahap masak camne yg korang suke
Tadaaaaa


''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''


sebagai ibu yg baik lagi mithali tapi kengkadang garang cam singa haruslah aku kendong anak kecik yg kuat lalak ni masuk dapo gak


harus disensor bahagian itew

''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''

''
adik duduk ngan ammi...kakak buat apa??
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''
''

sebab ko dah termuntah atas tilam......makanya berbogellah ko disana di atas tilam yg jugak telah dibogelkan

2 comments:

chekna said...

anak dara ko ni makin terserlah plak "kenottiannya".. hehehe.. kalo dapat geng ngan hero aku, confirm huru hara trus...

sheila said...

confirm, muktamad, tidak syak lagi.. anak dara aku ni jenis leh tahan gak ni....