6 bulan sudah

Jarang sungguh ammi update cite pasal anak bujang ammi.  Sungguh tak aci.

Khilfi Syahmi sudahpun 6 bulan semalam (23/6/2010). 
19122010423
Pose ala2 gamba zaman dolu2 kat studio
19122010424
Milestone

  • Minum susu agak boleh tahan.  Tu yg ammi sangap ari2 kat ofis
  • Takmo makan nestum pakai sudu…jadi terpaksa masuk botol pastu guna puting yg besar sikit lubangnya.  Ngade2 disitu

  • Menyusur (ye ke menyusur) dah laju dah.  Tapi ntah bila nak merangkak.  Kejap2 dia dah sampai kat fridge..sebab?? nak main ngan alas kaki yg kale kuning
  • Belum pandai nangis kalo kite buat2 marah kat dia… yg dia tau..SENYUM ajee.  Kalo kakak kiya dulu..baru ckp “amboiiiiiii”..dia dah melalak dah
  • Berat baru cecah 6.2kg (ni 2 minggu lepas) dan tinggi adalah lebih kurang 68cm

  • Gigi sebatang pun lom ada lagi

  • Sangat manja & rapat ngan ammi dia.  Kalo dia nangis..abah pujuk camne pun tak jalan…nampak je muka ammi dia..otomatik diam.  Bagus.

  • Sangat PEMALU (ni cam ammi dia ok) dengan orang yang kurang dikenali.  Camne nak tau dia malu….bila org agah dia, dia tunduk..tunduk yg gila2 punya tunduk

  • Sekarang dah malas nak pegang botol sendiri.  Aritu masa 4mos++ ye ye o nak pegang sendiri…ni dah besar ngada2 plak dia.

  • Dia pun dah jadi mcm kakak, suka dengar lagu Indon.  Nak tengok dia “statik dlm posisi yg sama” tunggulah time kluar lagu Sebelum Cahaya tiap2 malam kul 8-9 kat Astro Prima
19122010426
Suka jugak senyum2 gatal kalo amik nak amik gambar
19122010432
Pastu asal duduk je dalam keta F1 dia.. laju dia pusing itu stereng.  Gila bising bunyik tu.

4 comments:

chekna @ mama ziyad said...

kejap je kifli dah besar ye.. pasni dah pandai jalan, bleh la main kejar2 ngan kakak kiya plak... pastu mesti ammi penat nak kejar korang 2 bradik... hehehe....

chekna @ mama ziyad said...

kejap je kifli dah besar ye.. pasni dah pandai jalan, bleh la main kejar2 ngan kakak kiya plak... pastu mesti ammi penat nak kejar korang 2 bradik... hehehe....

sheila said...

ina,
ammi x kose nak kejar2 kalo dalam rumah..kalo kat shopping complex sok taktaulah lagi camne

babyluv_ayang said...

dah besar yek khifli....ada iras kakaknyer lar...cute sesgt....tak sangka dah 6 bulan yek, dik...baru sekejap jer rasanyer kita preggiekan budak2 ni kan...heheheeh....Mikhail pun dah 8bulan....hmmmmm...