maggi goreng

Sarapan di pagi Awal Muharram kami adalah Maggi Goreng. 

Simple, senang, mudah, cepat yg penting sodap

07122010300

Assistant of the day

Yang tolong  hulurkan ammi dia perencah maggi

 

Nak jugak kasi resepi…ini utk orang bujang yang agak rajin.  Bosankan kalo asyik makan maggi tuang air je.  Tapi korang mesti kata ala…nak makan maggi goreng gi je kedai mamak.  Your wish hehehhe..tiba2 merajuk disitu…yelah orang dah KERTU ni mmg agak emosi sikit

 

Bahan-bahan

0712201029307122010295

                Daging / Ayam                                     Sayo      

0712201029607122010299

Instant Noodle jenama ikut suka tekak korang.  Ni lah jenama yg paling first class kat tekak aku.  Kasi rebus & tos

0712201029707122010298

                        Cili Boh                                     Tolo

 

Cara-cara

1)  Panaskan minyak dan tumis hirisan bawang merah & bawang putih yg dah diketuk (gamba bawang xyah lotak)

2)  Masukkan cili boh

3)  Masukkan daging / ayam

4)  Masukkan plak perencah maggi tadi tu

5)  Kasi pecah itu tolo – cara kacau tolo tu ikut suko tokak korang

6)  Masukkan noodles yg dah ditos sekali ngan sayo..kacau sehingga even

Takyah letak garam sbb perencah tu mcm dah masin je..tapi ikut selera koranglah jugak

07122010302

Tadaaaaaaaaaa

No comments: