isu si angah

Angah… panggilan untuk anak yang ke-2. 

Aritu geng2 AP borak-borak..tetiba terboraklah pasal anak no. 2 ni.  Patutlah time tu rasa cam terbatuk2 je..dorang ngata anak no. 2 ni rupanya.

Kata mereka
:: Anak no. 2 ada karakter tersendiri yang sukar difahami::
Aku harus kata YE.  Sebab aku anak no. 2

Dulu-dulu mama slalu kata
:: Aku degil..aku tak macam adik bradik yang lain ::
:: Aku keras kepala..nak ikut kepala sendiri je ::
:: Perangai sebijik cam Aca ::
(Ketahuilah mama…aca tu pun anak no. 2 jugak)
Macam-macam lagilah…

Tapi aku ingat jugak apa yang Arwah Aca penah ckp..katanya
“You are my daughter bcoz no. 2 will always be no. 2”

Tapi pada aku..tak kesahlah ko anak nombor brapa skali pun..kalo ko bega (keras kepala) ko tetap bega.  Kalo ko mengada-ngada ko tetap akan mengada-ngaga.  Betul tak??

No comments: