UBAT SEMUT

 

Saya agak buntu dan malas nak update blog. 

Kebetulan ada gamba yang masih panas dlm tipon marilah kite share ye ibu-ibu bapak-bapak.

 

Satu hari ditahun lepas rumah saya telah diserang semut.  Semut yang halus-halus tu.  Saya bajet semut tu nak blajar berenang .. sebab ramai sungguh semut yang terjun dlm bekas air saya.  Tekanan perasaan, tekanan jiwa tau. 

 

Balik kerja penat tekan butang lif, bukak grill, bukak pintu..haus.  Tuang air dalam cawan nak minum..tu diaaaaaaa.  Ramai arwah kat dalam tu.

23022011608

Jumpa ubat semut ni kat pasar malam.  Kat sorang apek yang jual-jual besen, batu tumbuk, sudip, senduk bagai tu.  Tak sampai singgit pun harga dia

23022011609

Tabur je kat sudut tepi dinding, blakang microwave atau mana-mana tempat yang korang tak rajin nak lap sungguh-sungguh.  Teruja ok.  Semut tu mmg dah takde. 

 

Ubat ni jenis cam baiting system jugak.  Bila sekor semut dah lalu kat atas serbuk tu..pastu semut tu balik sarang dia..semutkan suka gerak sambil salam-salam (masa kecik suka ok tengok semut ni jalan…asal jumpa je semut yang lain semut tu cam berenti japkan..) habis dia sebarkan serbuk tu…makanya innalillah lah semua semut2 tu.

 

Sekian..pesanan khidmat masyarakat dari saya.

 

Rasa macam budak baik pulak bila sebut saya ni hohoho

1 comment:

U-jin said...

kak mas plak sembur ubat anai2 kat dinding sudut2...semut pong takut gak..agaknye sbb busuk kot bau ubat tuh