MY WEEKEND

Biasalah...samada balik Seremban atau tidak hujung minggu confirm aku masak.  Walaupun kadang2 masak yang ala-ala je...janji masak.

Hari Sabtu...aku masak kari kepala ikan untuk Mr. Kay.  Kari menjadi dengan hebatnye tapi sebab aku gigih belah dua ikan merah tu..makanya agak tak nampak rupa ikan tu masa nak makan.  Ikan yang dibelah dua jadi "bagai ikan dibelah lapanbelas"

Pastu buat jugak sambal belacan..walaupun sambal belacan aku tak sesedap sambal belacan yang Mr. Kay buat. 


Mr. Kay beli peria katak.  Dia suruh goreng mcm yang kedai Nasi Daun Pisang selalu buat tu.  Jadinya aku hiris nipis2 peria ni, letak kunyit, curry powder, chilli powder & garam dan goreng.

Hasilnya. 
Aku goreng 3 round.  Round pertama & ketiga cam lawalah color...masa round ke-2 tu..hambik ko itam legam sebab aku terlupa ok..leka nau amik gamba budak idong kemek ni

Budak ni kene dera ok.  Sian anak ammi

Pastu hari Ahad aku masak Ikan Kombung Belado lak.

Pecaya tak..aku dah boleh makan petai.  Tak sia2 aku mengandungkan Khilfi aritu..disamping dapat anak, aku jugak dah boleh makan POTAI.  Dulu kirim salam aku nak makan mende ni ok...tapi tulah penangan orang mengandungkan..benda yang dia biasa suka jadi menyampah gila.  Benda yang dia paling tak suka itulah yang dia sibuk nak makan

No comments: