SAYA PERGI ZOO

Yeah… for the first time in my entire life i went to Zoo Negara. 

Jakun?? tak kesahlah jakun ke gayat ke.  Memang aku tak penah pegi Zoo Negara padalah orang lain dah pegi berkali-kali.  Zoo Melaka adalah jugak pegi sekali.  Kesiankan.

So, masa sarapan pagi hari Ahad haritu.. Mr. Kay kite gi zoo, I was like OK!  No big deal

P3060246

Tengok anak dara tu..sekarang ni jalan takmo pegang tangan dah.  Sibuk ckp “pas pas”

P3060254

Ntahlah apsal budak ni jadi gedik camni

P3060257

 

P3060258P3060259

Ini adalah tapir atau cipan.  Tengok binatang ni otomatik teringat kat member aku si Idah yang kitorang panggil dia cipan.

P3060260

Rusa ni tengah main lawan-lawan tanduk

P3060264

Macam kreatiflah kononnya time amik gamba ni hohoo

 

P3060268

2nd largest kura-kura in the world.  Memang gila besarkan.

P3060271

Boleh tak kalau Kyra gi ngadap orang pakai baju oren tu… macamlah ammi dia ni tak lawa hahahha

P3060275

Abah dah penat .. berpeluh-peluh

P3060280P3060281

Sian budak botak ni kepanasan

P3060282

P3060286P3060296

Nyampah arr kamera ni..dah nampak berjerebu je sume gamba.  Time ni peacock tu tengah belagak ok..

P3060300

Elephant tu sibuk nak makan je

P3060304

Motif mulut ammi menganga ammi pun nggak ketahuan

P3060306

Gajah yg sekor lagi ni pulak gila peramah.  Asal orang hulur tangan je dia panjangkan belalai dia.  Aku risau gajah ni tergolek masuk kat longkang tu je.

P3060308

First time tengok giraffe

P3060309

P3060313

P3060314

Dah tak larat nak jalan..marilah kita naik tram.  Apsallah muka kakak gitu

P3060318

Kecik je penguin ye…aku punyelah bayangkan penguin ni besar.  Silalah gelakkan aku

P3060322

Sangat suka budak motak ni dengan ikan

P3060326

Kakak tengah mengerjakan kipas tangan ammi.  Jahanam sudah!

Notakukukakikukaku

Terima kasihlah ba sebab bawak saya gi Zoo Negara ni.  Kira permintaan saya 3-4 tahun lepas dah ditunaikanlah ye.  Tahun depan kite pegi lagi sebab tahun ni saya je excited lebih…kyra suam-suam kuku aje.

2 comments:

chekna @ mama ziyad said...

hehehe... conpius gak ni, camne idah bleh dapat nama tu.. dia pun cam xkisah je org panggil dia cipan.. cecite skit???

Aida Alias said...

akak selalu pergi zoo melaka bwk budak2. sampaikan anak yg besar tu kata.. bosan la asyik gi zoo je.. next time kalo jln2 tkmo dh gi zoo