Yong Taufu Sup

Aku sangat suka yong taufu.

Lepas kawin ngan Mr. Kay lagi suka sebab dia ajar aku makan yong taufu sup. 

Gamba dipinjam dari blog ini.  Terima kasih ye tuan blog

Sekarang ni tiap-tiap hari Rabu je mmg rasa nak makan yong taufu sup.  Aku suka kat satu kedai ni aje..sebab

1)  Sup dia sungguh sedap, terasa cukup complete garam, rempah sume tu
2)  Service yang sungguh laju....aku kagum tgk abg tu potong tauhu2 tu sume..super laju walaupun jari dia tak sempurna macam jari-jari kita
3)  Sos jugak sedap
4)  Yang penting...walaupun bizi dorang masih boleh senyum2.  Bizi dalam ertikata kat pasar malam pukul 6 je orang dah beratur kat kedai dorang ni.

 Aku gi sini sebelum start crite Kejora & Bintang tu ye puan-puan...maknye before 6.30 tapi tengoklah dah beratur mangkuk kat situ.  Kalau gi lewat lagilah...ko siap boleh round satu pasar malam lagi..dengan syarat ko ingatlah nombo mangkuk ko


Setakat ni yang aku tau dorang ni niaga kat Pasar Malam Desa Tasik, Sg. Besi .  Tempat lain tidaklah aku amik tau sebab bukan nak pegi pun pasar malam lain.  Kejikan.

Kalau bulan puasa..dorang niaga Nasi Ayam je dekat dengan Pasar Sg. Besi tu... nasi ayam dia pun hebat.

2 comments:

Aida Alias said...

akak suka!!!... kuah sup ni mmg sedap.. akak tk bape gemar yg kuah sambal kacang..

sheila said...

yg ada sup lagi power kan kak