LELAKI MEMANG KENA CAMNI KE?

Masa Kyra kecik...ammi takdelah terkene kejutan camni.  Kyra sangat behave..kata perempuankan.

When it comes to Adik..subhanallah.  Kadang-kadang rasa macam nak sakit jantung pun ada.  Habis macam-macam kaedah reflex action yang kluar.  Yang guna kaki, yang guna lutut, guna perut, guna montot pun ada gara-gara nak elak budak kecik ni tergolek.

Yang ni hari Sabtu.. i was busy preparing dishes in the kitchen and Kyra kept calling me.

Kakak:  Mi....Mi...Mi, adik ayen uwai (mi, adik main buai)

Ammi:  Ha..... kakak kacau adik tido ye

Kakak:  Takkkkkk (sambil buat muka takut dan cuak)

Si kecik ni tido tak sampai 1 jam dah bangun.  Time dia tido tulah ammi nak sapu rumah, nak mop rumah, nak masak. 

Dia main panjat2 dalam buai tu.  Nasib baik ada Kyra SiPenyelamat.  Si kecik ni bangun bukan reti nak ek ke nak uk ke...kasilah signal dulu.

Dah buleh terlangkup camtu

Siap tengok tv lalu lubang2 tu lagi

Ha..amik panjat kasi kluar kepala terus. 
Korang abaikanlah kain kat belakang tu ye.  Kata hari Sabtu hari operasi membasuhkan..haruslah kain-kain tu sume menanti giliran untuk dilipat.

Tu sebab aku selalu sangkutkan ujung kain buai tu kat atas..jadi kaki dia tak boleh terkeluarlah.  Ni tak dapat kluar kaki...dia kasi kluar kepala pulak.

Kakak cuba selamatkan adik sebab ammi sibuk nak jadi photographer.  Kakak dah takut dah tu.

4 comments:

sayangsayangibu said...

nest
anak2 dara akk dulupun sopan yo
tibo si bujang
arghh...
yg tak ponah di buek dek kakak2 eh dio yg buek

sheila said...

tulah kak..yg bujang ni katoklah tangan dia berkali2..totap dio buek gak

Halimatun Sa'adiah said...

tingat mse dpt adek laki dulu,mmg laen rse..
maklum la kami perempuan berderet 4 org..
tp bile besa rindu pulak nk jage dorunk mse dulu2...

sheila said...

HS,
anak sulung ke awak ni??? sy rasa adik lelaki sy yg bongsu tu takdelah pulak lasak camni... dulu sesama melasak jd tak prasan kot kan..hahha