LELAKI OH LELAKI

 Balik kerja semalam tengok wahhhh kainku sudah berlipat.  Terkejut campur terharu sebab akhirnya ada gak orang nak tolong aku lipat kain. 

Dari jauh aku macam WAHHHHHHHHHH...tapi bila pegi dekat kain tu aku macam kene sebut OHHHHHHHHHHHH (nada keciwa ye) bukan ohhh nada terkejut / tergamam.


Kubawa juga masuk kain ini kebilik tapi bukan untuk disimpan dalam lemari...untuk dipostmortermkan secara berhemah dan supaya adik ipar aku tak nampak...

  Malu tau I..spende I pun adik ipar lelaki I lipatkan...huhuhu.  Siap bra pun ada sekali.  Rasa macam nak gi nyorok bawah katil je sebab malu

Kenalah postmortem sebab kain ini dilipat tanpa diterbalikkan.  Pastu aku tak berkenanlah kalo lipat baju tak sama size ni.

Tang baju anak2 haruslah diletak pasangannya sekali.

Aku sangat cerewet when it comes to melipat baju.  Size kene sama sebab aku tak suke bila aku susun kat dalam lemari baju2 tu senget benget..aku nak dia tegak-cantik-gagah-berdiri.  Sampaikan mama selalu cakap ngan makcik aku yang ada kat rumah tu "baju Angah tak payah lipat..kumpul je setempat.  Dia bising karang"...

Tapi apa-apapun terima kasihlah kat adik ipar aku Wan sebab tolong aku.  Bukan aje lipat baju, aku prasan kabinet tv, sliding door sume macam free from dust.  Dia dah nak tolong tu appreciate je and don't expect too much from a man. 

Tapi aku tak cakap terima kasih pun kat dia...sebab aku malu.  Boleh gitu???  Adik ipar aku lagi tua dari aku...haruslah aku malu weiii

4 comments:

kakngah said...

bertuahnyer badan dapat adik ipar rajin gitu.. hihihi!!

Jiejah @ Iza said...

me too , bab lipat kain mmg x de kompromi .. lintang pukang gitu mmg kene rijek tp rijek cara berhemah la ,bw masuk bilik then punggah semula hahhaa

DrSinga said...

heheheeeee...
bra dia lipat macam mana!!??

sheila said...

kakngah,
rajin ado makno namo eh tu..

kak jiejah,
kan..kalo lipat x sama nanti bila susun senang nak roboh bangunan itu

DrSinga,
dia cuma lipat bahagian tali je..jadinya bahagian yg berbukit tu 2-2 terpacak