MACI

Apa ko ingat cerita Indon je buleh pakai sukukata-sukukata camni?  

Macam-macamkan dorang ni..TIREN (mati kelmarin)... TIRAN (mati diranjang) sok lusa kuar lak TINI (mati harini) tak pun TISOK (mati besok)..huhuhu

**********************************

Hari Sabtu..cuaca agak panas and sebab this week pun Mr. Kay sibuk ngan hal-hal kerja dan tak jadi balik bertemu bonda maka operasi membasuh kain baju sangat galak dilakukan. 

Bondaku asyik ajelah call..tapi bukan mau bercakap sama anakandanya ini...dia cuma mahu bercakap sama cucunda-cucundanya sahaja.  Anakanda kecik ati tau bonda.  ... Eh ada selingan plak...

Sebab dah basuh kain kenelah pulak jemur.  Aku lekalah menjemur baju, Kyra dah tido tinggallah si adik bujang terkontang-kanting main sorang-sorang.  Aku takmo kasi dia ikut aku ke veranda..so aku letak je bakul toys tu kat depan tv dengan harapan dia main dengan senyap tanpa pegi kaco sambil tarik2 rambut kakak.

Memang senyap sebab dia sibuk tukar-tukar posisi kat tempat baru dia..

Siap buat muka nakal ok.

Mula-mula dia pandang belah kanan

Pastu pusing..pandang depan plak

Pastu buleh plak tukar belah kiri

Tekanan perasaan ok ammi ni.  Ammi kluarkan dia..dia masuk balik.  Ammi kemas laci tu dia selongkar balik.  Nasib baiklah ada benda 3-4 ketul je kat dlm tu..

Jadi sesuai tak MACI untuk MAIN-DALAM-LACI. 

5 comments:

manisz said...

itulah..cite tiren mati kelmaren tu.. aku tgk smpai dia pas kencing tepi kubur tu jerkk..

muhahaha..

sheila said...

aku tak ingat dah tgk ke blom cite ni. ipar2 aku ni jenis rajin tgk cite antu indon..siap beli CD lagi..kengkadang kitorang kidnaplah CD tu..kata cd pirate pasar malamkan...apa ada hal org pinjam tak pulang hahahha

kakngah said...

sikit hari lagi.. roboh ler lemari ko tu.. kehkehkeh!!1

DrSinga said...

tiran ???
sakit jantung semasa dotdotdot ???

sheila said...

kakngah,
elok le roboh...leh dapek yg baru

DrSinga,
hahahha rasanyalah kot..tulah buat lagi aksi luar biasa