MAKANLAH CAM BIASA

Macam tak biasakan ngan Mrs. Kay ni.  Tiap-tiap minggu mesti nak letak gamba makanan walaupun makanan tu dah dimasak berulang-ulangkali.

Bukan ngengada...tapi sebab takde benda nak menceceh.  Jadi aku tayang jelah gambar ni supaya tahun 2013 nanti bila aku boring2 takde benda nak buat aku boleh baca balik blog ni. 

Hari Sabtu sarapan kat luar pastu straight gi pasar...tapi aku tak turun pun.  Aku duduk je dalam kereta sambil layan Kyra nyanyi lagu Tamil.  Sedap ok lagu Rock Tamil tu..tajuk lagu dia ROZANA.  Boleh???  Kalau korang dengar confirm terbayang-bayang lagu rock kapak zaman 80-90an dulu.

Kacang botol goreng. 
Sebab aku tak reti makan ulam jadi aku kene goreng sayo ni.

Pedal Belado (Cili Api + Cili Kering)

All time favourite Mr. Kay - Sup Soon & Fucuk

Hari Ahad...kena masak lagi sebab tengahari Mr. Kay ada hal kat luar.  Pagi pun masak gak breakfast sebab malas nak kluar.  Jadi apa yang ada jelah kat dapo tu aku kejekan.

Sambal Ayam

Telo dadar besar piring
Kecik je...hohoho sebab aku nak makan sorang.

Kailan Goreng Belacan Berair

Motif berair tu sebab aku tak boleh makan tanpa ada kuah..tercokik nanti.  Makan ngan kicap...lagi aku tak reti.  Tak kene sungguhlah kat tekak kalo makan nasi ngn kicap semata ni.  Kalo makan ngan lauk masak kicap tu takpe..boleh. 

Tu yang Mr. Kay cakap dia nak ajar anak-anak makan nasi letak kicap pastu dengan telo.  Huh..mentang2 aku tak reti makan camtu.  Elok gaklah ajar anak camtu..sonang kojo omak eh sok.  Agak2 maleh nak ko dapo curah yo kicap kek ateh nasi..selosai kojo.

5 comments:

mummy_ayu said...

wah..rajin jugak ko masak mcm2 nie..

Jiejah @ Iza said...

hehehe nasi + telor + kicap tu pebret adam all d'time .
dia belajar mkn gitu masa duk taska kot , mummy dia neh x pernah ajar oooo ..tp x per la ,senang nak penuhi selera anak wakakakka dasar malassssss

sheila said...

ayu,
alah...mmg paling byk pun 3 je lauk.. tapi 3 lauk 2.5 jam...boleh?? gila punye lama

kak jiejah,
mmg kene ajar...nak nak time mak malas masuk dapo kan

sYaza said...

waaahh....makanan..nasib syaza dah g mkn..hehe..kalo x...kebuluran tgk lauk2 akak.. =D

sheila said...

syaza,
ko mmg takleh tgk gambo makanankan... hahahha