INGAT LAWALAH TU

Time bersihkan badan Khilfi malam aritu.. Kyra senyap je.  Selalu dia sibuk ba-ba-cak ngan adik sampai ammi pun kuyup.

Ingatkan dia kusyuk tengok ado ado (Mickey Mouse).  Aku pun taktaulah apsal dia panggil Mickey Mouse tu adoado. 

Rupanya dia sibuk lumurkan bedak kat muka.  Dah sebijik cam opera cina kat area rumah aku time kekecik dulu.

Mulut pun dah tak buleh nak bukak dah

Bila aku kata... "cantiknya kakak".. lagilah getik dia senyum

Nampak kegetikan dia??


Aku snap2 gamba dia sambil umpan kata dia cantik.. bila aku tunjuk je gamba dia..laju dia padam bedak kat muka sebab takut.

Hahahahahah..tau pun takut tengok muka sendiri.

Siap cakap "kakak nanak mi...kakak nanak"

4 comments:

chekna @ mama ziyad said...

hehehe.... dah macam kak limah je...:)

kakngah said...

hahaha!! ngeri wey muka anak dara ko ni.. sebbaik aku tgk time siang.. kalau malam.. saja la tu tak bagi aku lelap tido...

sheila said...

ina,
memula dia ingat lawa...bila tunjuk gamba ha baru tau

kakngah,
hahahah tambah pulak ngan efek mato sitap eh tu kan

tiHa79 said...

hahahha...!! anak dara ko ngan anak dara aku same...pantang dapat bedak lumur satu muka...tp anak aku tak takOt pOn..lagi ditunjuk lagi ditempek bedak kat muka....hahahah...!!