JAJAN SI JAWA

Eh........ akak tak kutuk jawa ok.

Mentang-mentang akak ni cam mendung2 malap ko ingat hapa?? 

Mamaku Jawa yang mana arwah atukku mmg jawa pure asal dari Kampung Magelang Desa Banyurip Jawa Tengah Indonesia.  Hambik ko..nama penuh kampung aku kasi.  Alkisah akak baru terjumpa kertas salasilah keluarga ni time kemas2 barang.

Jadi jawa dan tempe haruslah tidak boleh dipisahkan.

Ini tempe yang dipotong sebelum digoreng. 

Kalo ko makan selalu2 confirm kulit ko akan tulus mulus semulus kulit Datuk Seri Khir Toyo.  Aku dah makan tempe ni 30 tahun dah kot... tak mulus pun Datuk!!  Ke tempe ni kene makan mentah2 baru leh flawless wajahku ini??


Tadaaaaa... inilah popok (keropok) anak2 dan suami saya setiap hujung minggu.  Free from MSG, pengawet apakejadah sume.  Yang ada cuma kunyit & garam saja.


2 comments:

chekna @ mama ziyad said...

suka gak makan, tp ziyad langsung xlayan... bagus kyra suka makan tempe, byk khasiat tu...

kakngah said...

pstt!
che abg aku jawa. tapi tak makan tempe.. adeh.. aku lak yg hantu tempe. apa2 sahaja yg berasaskan tempe.. ailooooiikkkkeee!!