MENU TANPA NASIKU

Memang agak susahlah bila tak makan nasi.  Time ni mulalah macam2 lauk faveret terbayang-bayang kat kepala. 

Haritu baru start my mission...dalam pala teringat kari telor dadar potong2.  Perghhhh sungguh mencabar.

Day 1
Pagi aku bangun masak mihun goreng ok.  Sungguh mithali rasa bila hari2 bekerja aku bangun pagi keletang kelentong masak sarapan. 

Petang aku makan mihun kat kedai Sup Meletup..ni merangkap dinnerlah ni.



Hari kedua sarapan aku makan Mee Rebus.  Gila serupa macam takyah dietkan nok.

Tengahari aku melantak Double Mozza Burger pulak.

Malam aku tak makan...kasihan perut aku.



Hari ke3... sebab itu hari Sabtu jadi aku masak Mee Goreng.

Aku enterpremkan gamba bubur ikan bilis tumbuk anak bujang aku

Lunch aku cuma goreng sayo Bayam Goreng Belacam Podeh & Kacang Panjang tak podeh dan sup soon.  Itu aje.

Malam adalah tak makan..tapi aku hirup kuah Mi Ladna Kyra... aci tak kata tak makan???

Sebab aku berpuasa nasi makanya Mr. Kay pun terbabitlah skali dalam misi aku ni.

8 comments:

kakngah said...

double moza beger??
mak ai... lebih dari makan nasik dah tu..kehkehkeh!!!

Jiejah @ Iza said...

sama la kita tgh diet ..chaiyok² tp kubalun gak nasi cuma paling busukpun sehari sekali..

sheila said...

shhhh..jangan ckp kuek..malu den.

tu yg gi jogging ari sabtu tu ngah hohoho

manisz said...

shiela.. aku rasa dh terlanjur ko diet nasi tu kan.. better ko cut segala jenis mee (meehun, me lidi, me kuning, kuehtiaw, laksa dll) including roti.. sal lau ko mkn tu, adalah lebih afdal ko mkn nasi putih setengah senduk dgn sayur byk and ikan byk.. sebenarnya mee2 tu seme lagi menggemukkan dari nasi putih..

ni masa aku g course kt gombak aritu, org yg talk2 tu gtau..

jgn plak marah yerk aku kabo nie..

sheila said...

kak jiejah,
chaiyok kak... sy nak kurus mcm dolu2...huhuhu

sham,
tulah tu.. tp aku takut kalo terlalu tak amik makanan beart ni...aku ni ada gastrik. tp aku xnak makan nasi.... sbb aku tgk ramai yg x makan nasi leh kurus. hohoho

ღ p!nk veLvet ღ said...

sy mang ta tahan lau ta mkn nasi kak, huhu~

liea said...

makcik, mee, roti trmasuk lah beger bosa gedabak kau tu adolah penyumbang trbaik utk masalah kau tu.....

manisz said...

shiela : hehehehe... lau kene gaya leh kurus dgn tk mkn nasi.. tapi cubalah.. jgn amik yang seangkatan dengan nasi.. nescaya lagi cepat proses.. ko tk gastrik nyer sal ko leh mkn ikan, kfc, tomyam dan segala jenis sup.. meehun nmpak jer kurus, tapi dianyer carbo lagi byk dari nasi..