TIME MAKAN JANGAN..........

Bila makan kite kene focus.

Petua mengatakan waktu makan jangan nak terhegeh2 gi buat mende lain..sebab nanti ko lambat kenyang.  Bila ko lambat kenyang..ko akan makan lagi dan lagi dan lagi dan lagi...dan akhirnya ko akan gumuk.

Dan lagi...time makan silalah jangan minum air kata mamaku sebab nanti perut boncit.  Tapi anakandanya ini sungguh degil lagi berkepala batu..yang tak digalakkan..itulah yang nak dibuat.  Ditambah pulak makan sambil minum air berais.  HEBAT!!

Tapi itu sume masih boleh diterima.

Yang tak boleh diterima adalah........

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

makan sambil membuang air besar.

Mana nak mengunyah..mana nak meneran.  Sudahnya itulah muka yang dia kasi kat Ammi dia.

Lenkali manja...kalo nak o-oit janganlah kasi bukak itu molot.  Manalah ammi tau ada perkara menarik akan berlaku dibawah sana.

5 comments:

tiHa79 said...

hahahahahah....!!! aku pun nak amek la gambO anak tengaH meneraN cenGGinikk....hahahhaha...!!!

~Rina Mazlan~ said...

Hahahaha... yg penting makanan still di genggaman..

chekna @ mama ziyad said...

hahaha... cute je muka dia camtu... siap ngan 'perfume' skali tak?

kakngah said...

itu yg buat lg beselera tu! kehkehkeh!!

sheila said...

tiha,
amik nok amik.. anak aku 2-2 aku ada simpan gamba dorang meneran kembang2 idong ni. dah besa sok konfom dorang malu hahahha

rina,
tulah..dia takut yg dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.. hahah

ina,
haruslah complete pakej dia kasi ..