BILA ABAH TAKDE

Time-time abah takde kat rumh lauk adalah simple saje.  Macamlah kalo abah ada ammi masak lauk yg hebat2 hohoho.

Ini adalah sambal sardin sebenarnya.  Sambal sardin bersayo cili api
Memula ye ye o je gi potong sayur tu..konon nak goreng sayo....tapi dipertengahan aktiviti memasak tu boleh pulak datang angin malas ...makanya aku humbankan jelah peria katak tu ngan cauliflower skali kat dalam sambal sardin tu.  Resepi 2 in 1 namanya ni


Ikan kembung goreng untuk anak2

Ada lagi aku buat sup ayam sebenarnya...tapi lupa pulak nak snap.  Sup ayam yang dilebihkan carrot & potato sebab aku tau... dorang ni nanti makan nasi 4-5 suap pastu takmo dah.  Jadi boleh le aku sumbat je carrot & ubi dlm mulut droang.

Ini pulak breakfast pagi tadi.  Mee Sup Sempoi

No comments: