SERONOK KAMU YE

Abah takde dihujung minggu memang perit sebab biasanya time nilah ammi nak menenyeh lantai, mengelap habuk, menyental bilik mandi, nak lipat kain bagai.  Selalu abah take over jaga budak2 ni...sebab dorang ni asal ammi hilang je dari pandangan sibuk cari.  Nak suruh abah buat kerja2 tu boleh... penah gaklah abah buat tapinya bila QC besar ni cek... fail.  Tak menepati syarat. 

Abah start gi outstation dari hari Rabu malam... flight balik ke KL semula hari Isnin pagi besok.. huhuhu.  Cekalkanlah hati kamu wahai ammi.
This weekend I was like robot buat keje-keje rumah...tp alhamdulillah budak2 bekerjasama ngan ammi.  Tak banyak songeh.  Masukkan manja dalam walker, kasi carrot sebatang... senyap dia kat situ.  Untuk kakak pulak ammi bagi color & coloring book...suruh dia duduk kat dining table tu tenyeh le buku tu sampai koyak.

Bila sampai time nak melipat kain malam tadi...kesian pulak kat manja.  Berapa jamlah pulak dia nak duduk dalam walker.  Maka inilah jadinya

Tengah bizi gila dak manja ni


Tengok muka dia tu..nampak tak dia tengah ketawa tu


Siap main ba-ba-cak lagi

Sesambil tu tengok tivi

Yang si kakak pulak gigih nak masukkan hanger kat baju tu



3 comments:

erieyain said...

alo comel nya ammi dia pggl 'manja'..heheheh...dania pon sm mcm manja kak..kalau ain nk lipat kain,dia pon sibuk nk tolong juga..:)

ღ p!nk veLvet ღ said...

sejuk perot ammi ye anak-anak tlg lipat kain? hahaha~~

sayangsayangibu said...

hahahaha..punggah anak anak punggah...