godang amek

Harini attend majlis sanding kawan ofis Mr. Kay kat Tanjung Karang.  Dah alang-alang sampai sini naklah jugak bawak anak gi tempat bersejarah mak ngan bapakkan.  Dulu masa kitorang bujang2 rajin datang kat Bukit Malawati ni petang2...kebetulan time tu Mr. Kay kerja dengan travel agent....so girlfriend dia tu sama nyibuklah jugak buat muka tak malu.  Ate seat depan xde sapa dudukkan..huhuhu.

Singgahlah kejap kat Pasir Penambang ni...konon nak beli ikan sebab lately ni Mr. Kay cam allergik "banyak" bila makan seafood yang lain.  Dijadikan cerita aku taklah turun ke pasar sebab ada dua orang buah hati yang kecik molek ni.  Leceh okay masuk pasar dengan hamba2 Allah yang belum paham bahasa ni.

     
Lama gila ok Mr. Kay kat dalam pasar tu..dia ngorat sapa pun aku taktau. 

Sekali dia masuk kereta....

Mr. Kay:  saya beli udang besar dan kacang panjang
Bininya:  laaaa...bukan awak takleh makan udang ke
Mr. Kay:  sekali je takpe
Bininya:  jangan lawan cakap laki...DERHAKA huhuhuh

Udang2 itu.  Memang besar-besar.  Bila aku tanya harga udang ni...rasa nak fengsan bangun fengsan bangun.  RM50++.  Udang yang belang2 tu sekilo adalah dekat 60...yang putih tu sekilo dalam 38. 


Besar gila ok udang yang belang-belang ni.  Sama gomok cam anak lesung aku ni. 
Sampaikan masa nak siang2 kaki udang ni aku jadi ngeri.  Cam terbayang2 je kaki tu gerak2.

1 comment:

kakngah said...

mang ai!
boto2 godang ya amek!!!