Lunch at Pak Ya Corner

Last Sunday sambil2 mengemas rumah tengoklah TV3.  Ada Jalan-Jalan Cari Makan review pasal satu Chinese Muslim restoran kat Ampang. 

Dan-dan tu Mr. Kay terus sebut...kita gi makan kat sinilah jap lagi.  Fuhhhh senang betul laki aku dibawak berunding kalau pasal makan ni.

Sampai sana around 3pm...dah kebulur  tahap gaban.  Order lelaju...sambil tunggu dengan penuh debaran huhu.

Note:  Gamba-gambar adalah dicilok dari internet...sebab saya tidak sempat untuk merakam walau sekeping pun akibat terlalu lapar.


 Saya order Ketam Telur Masin.  Nampak menu ni terus je tunjuk takmo tukar dah sebab pernah sekali tengok kat rancangan ala-ala JJCM Singapore apantah namanya kat 703.  Terliur ok time tu...

Ketam adalah dalam 4 ekor....pastu yang makan cuma aku & Mr. Kay aje.  Terlupa plak yang adik bujang aku tak suka makan benda yang menyusahkan idop dia.  Kalau boleh dia nak makan yang lecek2 je..takyah gigit terus telan.  Huhuhu.

AKU SUKA.....tapi kasi macam 4 bintang jelah

 Order Bebola Ayam 3 rasa jugak.  Ciken ball adalah homemade ye...  hasil sebenar takdelah camni rupanya... rupanya macam guna sos thailand. 

AKU TAK BERAPA SUKA .... jadi ku kasi 2.5 bintang aja

Ayam Mamee kata menu itu.  Tapi sebenarnya Ayam Marmite kot sebab rasanya ala2 marmite, bowril yang kita makan time kecik2 dulu.

AKU SUKA...makanya ku kasi 4 bintang jugak

Roughly I ordered
a)  Salted Egg Crab
b)  Chicken Ball 3 rasa
c)  Marmite Chicken
d)  Kailan Oyster
e)  Sizzling Taufu
f)  Air kedondong asam boi
g)  Air apple asam boi
h)  ice lemon tea -2
i)  Nasi putih 7 (4 orang makan tapi nasi ada 7...hebat tak??)

Totalnya adalah RM118 sahaja. 

 Lokasi Restoran ni kat Galaxy Ampang, Taman Dagang.

3 comments:

mrs.teratai said...

mmg sodap kan... :)

aen said...

nest aku suka kat seksyen 13 sederet tesco tu, nama kedai lupa tp restoran cina gak mmg superb ketam telur masin dia x mcm tu kering skit tp sdpppppp sampai jilat pinggan hehehe

kakngah said...

ketam itu kelazatan sungguh nampaknya...