Bunion

Relax....mak bukan nak cerita pasal BUNIAN.

Mentang-mentang kaki laki mak tengah injured ni kan...mak pun sibuk sama nak storimori pasal kaki mak ni.

Dalam adik beradik aku sorang je ada kaki camni...hasil genetik dari mamalah ni.  Yang lain-lain semua kaki pesen cun...kecik molek tirus je.  Sampai kat aku...mak fotostat sume complete set.

Bukanlah nak complain...yelah syukur Alhamdullillah Allah bagi aku kaki yang sempurna jari-jarinya...aku boleh berjalan tanpa perlu terhencot-hencot.  Cuma masalahnya susah aku nak cari kasut...ada masanya penyeksaan sungguh sebab bila salah beli kasut sakit berdenyut wo....

 Kalau beli kasut kene beli yang lembut-lembut... aku nak jugak pakai kasut yang runcing ala2 mulut buaya tu.. tapi aku penah gaklah beli...pakai dari ofis nak turun beli makanan kat cafe bawah ofis.  Nama nak pakai kasut muncung tirus dari ofis sampai ke rumah idoknya le teman nak cuba...sebab dah tau..confirm bila balik sakit.  Kasut pun confirm ikut acuan kaki aku.  Kalau orang jumpa kasut kat tepi jalan boleh tau yang mana satu kasut aku hohohoho

Jadi bila tengok orang pakai kasut cun-cun aku duduk jelah diam2... aku kene beli kasut ikut selera kaki aku....takleh ikut selera sedap mata memandang.

Penah gak cakap ngan Mr. Kay nak buat operation...tapi bila pikir balik macam tak perlulah sampai nak operation.  Aku bukannya nak jadi model kasut pun... solusinya adalah beli kasut yang sesuai dengan kaki.

1 comment:

kakngah said...

akk ipr aku berkaki bunion. skrg ibu jri kaki tu dh bersilang ngn jr sebelah...