Food for stomach

Haruslah food for stomach...takkan food for your foot pulakkan.

Harini EL lagi.  Semalam sebab nak setelkan hal-hal Mr. Kay kat spital.  Harini akak babysitter tu pulak cuti.  Cer cakap ngan aku awal-awal nak cuti...bolehlah jugak aku apply cuti secara berhemah.  Tak sronoklah kerja bila kene EL ni...rasa bersalahlah pulak.

Kalau Mr. Kay sihat takpelah jugak..leh pass kat dia.  Ni Mr. Kay nak gi jamban pun lom brapa nak lepas takkan aku nak tinggalkan anak2 ngan dia. 

Disebabkan duduk rumah jadi...silalah memasak untuk anak-anak dan suami yang dicintai lagi dikasihi.

Masak yang mudah-mudah je sebab M-A-L-A-S.


Beans goreng + carrot + pedal + hati

Ginger steam chicken.  Walaupun Mr. Kay takyah makan makanan orang berpantang...aku saja je masak camni..sebab tetiba aku rasa nak makan

Sup fishball + carrot + kobis + telo untuk anak-anak.  Sebenarnya nak buat telur dadar...baik punya pecahkan telur...bubuh garam bubuh bawang kacau.  Skali datang angin malas...kubukak api kuat2 kat sup ni hambik ko...curahkan je kat situ.

Last but not least...tempe goreng berempah.

Kejap lagi nak buat sambal ikan bilis sebab...Ya Allah..apalah rasa bila makan tapi takde perkara-perkara yang boleh buat air hidung meleleh.

1 comment:

kakngah said...

aku tghr td msk nasik je. lauk pauk import dr cafe dpn rmh
:P
laaaaaaaaaaaaagi rajinnnnnnnnnnnn.