Ini hari Ahad punya....

Rajinkan gegel update blog....cerita hari Ahad hari Selasa baru update.  Tu belum lagi cerita 2 minggu lepas tak buat...pastu bebel nuffnang gerak ciput je.

So, inilah lauk hari Ahad kami sekeluarga. 


Kari kepala ikan jenahak.  Sila abaikan kari2 yg meleleh kat tepi mangkuk tu.

Mr. Kay tanya..nak beli ikan jenahak ke ikan merah.  Aku kata...ntah saya taktau apa beza rasa ikan tu.  Ikut awaklah nak beli ikan apa.

Boleh gitu?  Makan tapi tak pandai nak bezakan rasa.  Sib baik laki aku bijak bab2 pegi pasar ni.  Pastu dia beli bapakkan bagak kepala tu...masa nak siang naik gerun pulak aku.

 Kacang panjang goreng bersotong.

Ikan tenggiri sos tiram for the kids.

Ye...itu ajalah.  Itu pun dah kasi aku duduk kat dapo dekat 2 jam.  Nampak nau masak terhegeh2 sambil2 geram ngan angin sebab tolak2 api aku. 


2 comments:

manisz said...

shiela, bagi resepi kari tuh.. leh?

sheila said...

sham,
iya bisa...nanti bila gue ada masa gue kasi lo resepinya ya..haaa tetiba mak jadi indon