Nikmatnyaaa

Dari semalam terasa nak makan ketam...sebenarnya dalam kepala otak ni terbayang-bayang ketam nipah...tp jarang sangat jumpa ketam nipah kat KL.  Ketam bunga pun ketam bungalah....janji ketam.

Jadi inilah menu saya untuk lunch hari Ahad ni.

 Ketam masak lemak...
Tak guna cili padi cuma guna cili kering blend aja.  Senang nak suap anak nanti.  Sebab tu color agak orange sikit...aterrr merah+kuning=oren kan..

Pucuk Paku Pedas Tergagap

Motif pedas tergagap???  Sebab gi blend cili padi ngan bawang macam nak buat masak berlada.  Lupa ok...selalu untuk goreng sayur main tumbuk2 je..arini cam gatal gi pakai blender..hambik.  Terasa macam fuhhh mantaplah kepedasan tahap camni...terbaik dari dapor Mrs. Kay gitu.

Asparagus goreng belacan.

Sayur untuk anak-anak ... silalah makan timun yang aku masukkan dalam lemak ketam tu.  Kejam tak??  Tapi ada upah lain..aku gorengkan jugak tempe faveret mereka.

Burppppp alhamdulillah.

No comments: