Nasi Ayam MakNgah

Teruja teruja...sebab percubaan ke-2 agak berjaya.  Percubaan pertama berlaku sebelum ada 2 orang juniors ini.  Kiralah sendiri brapa lama nak bawa ke percubaan ke-2 ni.

Masak nasi ayam pun sebab kids mmg suka sangat nasi ayam...and Mr. Kay adalah tidak ada dirumah.  Jadi masak jelah apa yang ko nak masak Sheila.


Pastu boleh tak mementang ko dah plan dari brapa hari ntah nak masak nasi ayam....semalam gi Tesco mmg betul2 aku beli ayam je semata.  Boleh???

Pagi tadi masa nak masak..baru prasan..halia takde..sayo takde.  Bongok  tak aku ni?

Jadi kemas rumah lelaju..mandi lelaju.  Marilah turun ke kedai bawah ye anak2 dan aku belilah halia, taugeh sikit, tomato, cili utk sambal.

Moral of the story...jangan terlalu lurus dan bengong ye kengkawan.

 Ayam tu sedap ok..memula aku  rebus utk dapatkan stok ayam tu kan.  Lepas tu toskan kejap.  Then aku mix rempah goreng ayam+sos tiram+garam+air sikit.  Golek2 ayam yg ditoskan tadi and perap.  Pastu goreng.  Gila lembut isi dia.

Dalam banyak2 tu...yang Khilfi puji adalah......."ermmmmmmmm sedapnya ammi masak matomato (tomato).  Uwaaaaaaaaaaa ammi tak masak matomato tu nak..ammi cuci dan potong aje.

No comments: