Merajuklah sangat

Last week selipar Khilfi hilang kat school. Somebody must have accidentally or purposely (ni kejam!) wear his slipper and the next day tak pulangkan semula. Huh. Just don't understand macam mana parents dorang masa jemput anak-anak. Tak perasan ke anak pakai kasut orang lain.

Pastu sebab itu je satu-satunya selipar yang Khilfi ada makanya marilah cari selipar yang baru. Sebab Khilfi dah beli...Kyra pun naklah jugakkan. Mencari selipar Khilfi senang...tunjuk kat dia. Dia suka..test, match, fit...set beli.

Untuk Kyra...dahlah nak selipar princess2..pastu kaki dia dah tak boleh pakai selipar kanak2 kot. Size kanak2 paling besar pun dia dah x boleh pakai. Kalau ngam2 tu boleh gaklah ammi ni gigih beli..masalahnya tumit dia dah terjulur 1cm dari selipar. Semua selipar yang dia suka tak muat. Pastu dia merajuk.

Takmo cakap ngan abah and ammi. Bila tanya nak makan apa pon takmo jawap. Dia kata.."kan kakak dah kata nak makan apa semalam". Itu makanan semalamlah kakak...harini nak makan apa?









Merajuklah sangat kononnya. Tau sangat perangai dia. Kejap sangat rajuk dia biasanya ... nak2 bila ammi malas nak layan rajuk dia. Ammi buat derk je lelama dia sendiri akan dtg hulur tangan nak salam...ataupun dia dtg ckp ngan ammi dengan muka mintak simpati..hahaha. Anak oh anak.

posted from Bloggeroid

No comments: