The Lauks

Masak adalah sebahagian dari scope kerja mak.  Tapi bapak pun boleh je masak.  Kadang-kadang bapak masak lagi sedap bak anggg...

Ni juadah hujung minggu kami sekeluarga.  Cam hebat je guna perkataan juadah.

Bahan yang sama cuma dipelbagaikan sikit je.  Bahan basah yang Mr. Kay beli cuma, cuma kata ko??? dah macam-macam tu ko masih nak kata cuma?

Mr. Kay beli ayam, sotong, kacang panjang, carrot, cili padi.  Tu je.  So untuk Sabtu dan Ahad kita guna je bahan yang sama takyah nak gi pasar 2-3 kali.  Lagi pun aku bukan rajin sangat nak menyiang pun.


Sabtu:  Sup suhun pecah telo, daging korban belado, ayam goreng, kacang panjang goreng with sotong.


Ahad:  Masak lomak ayam (tak pedas), sotong sos tiram, kacang panjang + carrot pecah tolo and sambal gesek.

Malam Ahad bebudak takmo makan nasi.  Nak makan roti.  Ni semua gara-gara Nutella.  I hate u Nutella.  Simpanlah ayam masak lemak tu ... nasib baik tinggal sikit je.  Tapi sayanglah kalo nak buang.  Konon-konon balik kerja esoknya boleh makan.

Tup-tup esoknya tak gi keje pulak....my perut is very very the sakit one.  Maka makan jelah lauk yang ada tu.  Membazir amalan syaitonnnn.

No comments: