Ozil kena chicken pox

Ammi is back to work.

5 days of unpaid leave...fuhhhhh.  Sangaplah end of this month.

Chicken pox Ozil pun dah kering...kesian gaklah masa nak hantar gi rumah Ibu tadi.  Takut berjangkit kat yang lain pulak.  Tapi Ibu kata..ala semua memang kene sekali...anto kan aje.

Ozil kena chicken pox masa umo 1year 3months.  Paling awal antara 3 orang anak-anak ammi.  Ammi risau gak memula takut kene banyak sebab ammi tak ambikkan lagi injection untuk Chicken Pox yang sepatutnya dicucuk masa umo 13bulan.  Kesian betullah kat anak-anak selepas anak sulung.  Memang selalu dilupa-lupakan hihihi.

Gi jumpa doctor masa awal-awal kene chicken pox aritu.  Walaupun ciken pox tetap aktif.   Masa kat dalam bilik doktor tu ammi cakaplah Ozil kene chicken pox, selsema, batuk bagai.

Doctor kata, "terlalu banyak masalah Khalif, kita selesaikan satu persatu".  Wah gitu.

 Apa barang masuk ikut pintu...kat tingkap tepi tu dia panjat.

Ok...dah start merengek2.  Lama sangat menunggu kot

 Tewas.  Ammi dokong dodoikan Ozil kononnya nak bagi Ozil selesa.  Tapi Ozil taknak..letak je atas ni terus lelap.

Nampak bintik-bintik kat tangan tu.  Tak reti duduk diam betul budak ni.  Kasut pun tinggal sebelah aje.

No comments: