Bila Ammi Buat Kuih

Ammi bukan rajin sangat pun buat kuih-kuih ni.  Malasnya lagi tinggi dari Gunung Everest.

Tapi demi anak-anak yang selalu aje request...takpelah.  Ammi korbankan sikit rasa malas tu.  

Lagipun anak-anak beriya-iya nak tolong.  Sorang ayak tepung, sorang griskan tray, pastu sama-sama berebut nak makan balance dalam mixing bowl.


Brownies yang rasanya terpaling menjadi diantara yang pernah ammi buat.


Ammi sorang je yang paham kot resepi ni

Hari Isnin haritu buat Congo Bar pulak..yang ni Khilfi yang request.  Setiap hari berzikir kat tepi telinga tanya pukul brapa nak buat hari apa nak buat.

Yang ni pun resipinya hanya ammi yang paham.  Kedekut sangat ammi ni.  Huhuhu

1 comment:

Shamriza said...

ohemjii.. terer laaa kawn aku oiii..
aku tk reti.. oven aku wat bakar ikan jer..
lama sgt tk baking, i lost the skill and also the "sense" of baking in me.. tk leh beza dah kek tu bantat ke, elok ke, hangit ke..